بیانیه جدید حزب اعتماد ملی درباره حصر کروبی و موسوی

کدخبر: ۴۷۶۱۹۲
اقتصادنیوز: حزب اعتماد ملی با انتشار بیانیه‌ای خواستار پایان حصر آقایان کروبی، میرحسین موسوی و خانم زهرا رهنورد شدند.
بیانیه جدید حزب اعتماد ملی درباره حصر کروبی و موسوی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اعتمادآنلاین، حزب اعتمادملی در بیانیه‌ای با اشاره به چهارهزارمین روز حصر آقایان حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ مهدی کروبی، مهندس میرحسین موسوی و سرکار خانم زهرا رهنورد خواستار پایان حصر شد. متن کامل این بیانیه را می‌خوانید.

در آستانه چهارهزارمین روز حصر آقایان حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ مهدی کروبی، مهندس میرحسین موسوی و سرکار خانم زهرا رهنورد قرار داریم و متاسفیم که تلاش دلسوزان نظام و مردم و کشور برای رفع این حصر غیرقانونی تاکنون به ثمر ننشسته است و همچنان شاهد اعمال محدودیت‌های غیرقانونی برای فعالیت‌های این چهره‌های خدوم و دلسوز و باسابقه انقلابی هستیم.

انتخابات سال ۸۸ می‌توانست فرصتی برای آشتی همه اقشار مردم با حکومت و مشارکت حداکثری آنان در یک انتخابات خوب و سالم و قانونی باشد اما متاسفانه اصرار بخشی از حاکمیت به رای آوردن نامزدی خاص، منجر به برگزاری انتخاباتی شد که در آن بسیاری از نهادهای حاکمیتی و نظامی و نظارتی با نقض بی‌طرفی وارد عرصه رقابت انتخاباتی شدند  و همین امر منجر به اعتراضات وسیع مردمی شد.

بیانیه حزب اعتماد ملی : به حصر پایان دهید

 

نوع برخورد حاکمیت با معترضان نیز بر حجم نارضایتی افزود و شکاف میان مردم با حاکمیت عمیق‌تر شد و در نهایت کار به این تصمیم غیرقانونی کشید که چند تن از برجستگان انقلاب و یاران و مسوولان سابق را در حصر و جمع بزرگ‌تری را به زندان ببرند تا دامنه اعتراضات فروکش کند. تصمیمی که نتیجه آن عمیق‌تر شدن نارضایتی‌ها و افزایش بی‌اعتمادی به حاکمیت شد که پیامد آن تا به امروز گریبانگیر کشور شده است.

مشکل و ایراد بزرگ این تصمیم این است که هیچ حکم قضایی برای اعمال حصر وجود ندارد و تصمیم شورای عالی امنیت ملی در آن ایام توجیه‌گر تداوم حصر غیرقانونی نیست. مطابق قانون اساسی هیچ کسی را نمی‌توان مجازات کرد مگر با ترتیباتی که قانون معین کرده است. حصر به مثابه یک مجازات، نیازمند صدور حکم قضایی از مراجع ذی‌صلاح و با طی تشریفات قانونی است و در غیر این صورت باید آن را مجازات غیرقانونی قلمداد کرد.

ایجاد گشایش‌های محدود درباره محصوران در یکی دو سال اخیر را به فال نیک می‌گیریم اما مجازات بدون حکم قضایی همیشه مورد اعتراض ماست و خواستار رفع این جفای آشکار هستیم.

«حزب اعتماد ملی» به عنوان نماینده طیف بزرگی از اصلاح‌طلبان و به عنوان جریانی که موسس و دبیرکل همیشگی آن یکی از چهره‌های تابناک و یاران مورد وثوق امام عزیز و ریاست مجلس سوم و ششم محصور است؛ وظیفه خود می‌داند نسبت به تداوم حصر آقایان کروبی و موسوی و سرکار خانم رهنورد اعتراض کند و خواستار رفع حصر و پایان دادن به رویه‌ای شود که غیرقانونی است و هیچ ثمری جز تشدید شکاف میان مردم و حکومت و حذف نیروهای دلسوز به نظام و کشور نخواهد داشت.

ما معتقدیم در شرایطی که کشور از سوی دشمنان در محاصره شدید اقتصادی قرار دارد و همه امید آنان برای موفقیت اقدامات ضدایرانی، همین نارضایتی مردم از سیاست‌های حکومتی است، بهترین راهکار این است که حاکمیت گام‌های فوری و ضروری برای بازگشت اعتماد مردم به حکومت را بردارد و قطعا یکی از این اقدامات ضروری، پایان دادن به حصر غیرقانونی چهره‌های خدوم و با سابقه انقلاب است.

امیدواریم گره حصر با بازگشت حاکمان و مسوولان به قانون باز شود و روند اداره کشور با میل به احیای جمهوری اسلامی به معنای واقعی در مسیری درست قرار گیرد و امور مسلمین اصلاح شود.

حزب اعتماد ملی

۲۴ بهمن ۱۴۰۰

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید