تلاش های اسرائیل علیه برجام /لاپید با انگلیسی ها رایزنی کرد

کدخبر: ۴۷۶۲۳۲
وزرای خارجه رژیم صهیونیستی و انگلیس در مورد مذاکرات وین گفت وگو کردند.
تلاش های اسرائیل علیه برجام /لاپید با انگلیسی ها رایزنی کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، یائیر لاپید وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از گفت وگو با لیز تراس همتای انگلیسی‌ خود درخصوص مذاکرات وین خبر داد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در حساب توییتری خود نوشت: من امشب (یکشنبه) با تراس وزیر امور خارجه انگلیس درخصوص مذاکرات کنونی هسته‌ای ایران در وین گفت وگو کردم. 

وی افزود: ما همچنین درخصوص وضعیت جاری در مرز روسیه و اوکراین گفت وگو کردیم. ما هر دو خواهان یک راه حل دیپلماتیک هستیم که از رویارویی نظامی با عواقب جدی جلوگیری کند. ما در مورد همکاری راهبردی میان انگلیس و اسرائیل نیز بحث کردیم.

به گزارش ایرنا، تارنمای آکسیوس هفته گذشته همزمان با از سرگیری دور جدید مذاکرات میان ایران و گروه ۱+۴ در وین و تحرکات تندروها در آمریکا و تل آویو گزارش داد نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خواسته است به توافق هسته‌ای با ایران بازنگردد. 

آکسیوس نوشت بازگشت احتمالی آمریکا به برجام بزرگ‌ترین مساله تنش آمیز میان واشنگتن و تل آویو است. 

رژیم صهیونیستی سعی در مانع‌تراشی در مسیر فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران دارد. این رژیم تاکنون دست به اقداماتی چون ترور دانشمندان هسته‌ای ایران، حملات سایبری و تروریستی به تاسیسات هسته‌ای ایران زده است. در آستانه امضای توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۵ هم رژیم صهیونیستی تلاش زیادی کرد تا جلوی امضای این توافقنامه را بگیرد.

مذاکرات رفع تحریم‌ها پس از یک دوره تنفس کوتاه درحالی از سر گرفته شده است که احتمال دستیابی به توافق نهایی در این دور، به میزان آمادگی و اراده طرف مقابل برای اتخاذ تصمیمات لازم خصوصا در حوزه رفع تحریم‌ها بستگی دارد.

دور هشتم گفت‌ وگوها از ۶ دی ماه در وین آغاز شده و یکی از طولانی‌ترین ادوار مذاکرات بشمار می‌رود. علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران امروز با روسای برخی هیات‌های مشارکت کنندگان در گفت وگوها دیدار کرد. 

در مجموع، جلسات در فضایی رو به جلو و سازنده برگزار می‌شود و در مورد موضوعات باقی‌مانده بحث‌هایی جدی صورت گرفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید