کاخ سفید:

درهای دیپلماسی با روسیه باز است

کدخبر: ۴۷۶۵۰۰
اقتصادنیوز: معاون سخنگوی کاخ سفید همزمان با افزایش تنش‌ها میان آمریکا و روسیه بر سر اوکراین اظهار داشت که درهای دیپلماسی با روسیه باز است، اما افزایش نیروهای این کشور در مرزهای کی‌یف ادامه دارد.
درهای دیپلماسی با روسیه باز است

به گزارش اقتصادنیوز معاون سخنگوی کاخ سفید عصر دوشنبه به وقت محلی در نشستی خبری در واشنگتن همزمان با فضاسازی‌های کشورش علیه کرملین در پاسخ به سوالی درباره اظهارات سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه مبنی بر بسته نبودن پنجره دیپلماسی افزود: ما فعالانه برای دستیابی به یک راه حل دیپلماتیک جهت کاهش تنش در این بحران تلاش می کنیم.

کارین ژان پیر ادامه داد: در صورتی که روسیه مشارکت سازنده را انتخاب کند، مسیر دیپلماسی همچنان در دسترس خواهد بود. با این حال، با توجه به اقداماتی که روسیه به صورت آشکار آنها را انجام می دهد، ما چشم انداز این مسیر را به خوبی می بینیم.

معاون سخنگوی کاخ سفید افزود: ما شاهدیم که نیروهای جدید روسیه هر روز در مرز اوکراین مستقر می شوند. همانطور که قبلاً گفته‌ایم، ما در موقعیتی هستیم که هر زمانی ممکن است تهاجم آغاز شود.

معاون جن ساکی با بیان اینکه آماده گفت‌وگو و کاهش تنش هستیم، تصریح کرد در حال حاضر، این درها برای دیپلماسی باز است و این به رئیس جمهوری روسیه  بستگی دارد. او باید این تصمیم را بگیرد. این تصمیم اوست که در چه جهتی می خواهد این کار را انجام دهد.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز در نشستی خبری در واشنگتن گفت: آمریکا اعتقاد ندارد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه تصمیم نهایی برای حمله به اوکراین گرفته است، اما او می تواند بدون هشدار یا هشدار کم اقدام کند و همچنان توانایی های خود در امتداد مرز مشترک دو کشور را افزایش می دهد.

 سخنگوی پنتاگون اضافه کرد رئیس جمهوری سوریه با افزایش نیروهای نظامی در زمین، دریا و هوا به گزینه های خود می‌افزاید.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز روز دوشنبه به وقت محلی در نشستی خبری در واشنگتن افزود که ما نمی گوییم پوتین تصمیم به حمله گرفته است و به متحدان و شرکای خود نیز چنین چیزی نگفته ایم.

ند پرایس ادامه داد ما معتقدیم دیپلماسی هنوز امکان پذیر است و هنوز فرصت برای حل این مساله از طریق گفت‌وگو و دیپلماسی وجود دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید