اقدام جدید روسیه برای کاهش تنش در مرز اوکراین

کدخبر: ۴۷۶۵۴۸
اقتصادنیوز: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که تعدادی از نظامیان این کشور در نزدیکی مرز اوکراین پس از پایان رزمایش‌های اخیر این کشور، حرکت به سمت پایگاه نظامی خود را آغاز کردند.
اقدام جدید روسیه برای کاهش تنش در مرز  اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، وزارت دفاع روسیه امروز سه شنبه اعلام کرد که تعدادی از نظامیان این کشور در نزدیکی مرز اوکراین در حال بازگشت به پایگاه‌های دائمی خود در روسیه هستند.

روسیا الیوم گزارش داد، پس از پایان رزمایش‌های اخیر روسیه، آغاز بازگشت تعدادی از نظامیان این کشور از نزدیکی مناطق مرزی با اوکراین آغاز شده است. وزارت دفاع روسیه در این خصوص اعلام کرده است: شماری از نظامیان روسی امروز حرکت به سمت پایگاه نظامی خود را آغاز کرده اند.

پیش از این، ویکتور خرنین و الکسی رزنیکوف، وزرای دفاع بلاروس و اوکراین طی یک تماس تلفنی همکاری نظامی دو کشور و اقدامات لازم برای تقویت فضای امن و آرامش در منطقه را بررسی کردند.

خرنین در این تماس تلفنی تاکید کرد که بلاروس مسئول آغاز تنش در روابط با اوکراین نیست. الکسی رزنیکوف نیز خواستار شد همکاری میان دو کشور از سرگرفته شود و همکاری در زمینه‌های امنیت و اعتماد متقابل مورد تمرکز قرار بگیرد.

روز گذشته وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که جنگنده‌های «سوخ و-۳۰ اس ام» (Su-۳۰SM) روسیه و بلاروس به عنوان بخشی از رزمایش مشترک این دو کشور با نام «تعهد متحدان -۲۰۲۲» گشت زنی هوایی مشترکی در مرزهای اتحادیه روسیه و بلاروس موسوم به دولت اتحادیه (روسیه- بلاروس) انجام دادند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی