خشم شدید بنت از احتمال دستیابی به توافق در مذاکرات وین

کدخبر: ۴۷۶۵۵۳
اقتصادنیوز: نخست وزیر اسرائیلدر مصاحبه با روزنامه بحرینی «الایام» با ابراز خشم شدید خود از دستیابی احتمالی به توافقی در مذاکرات وین گفت: «بستن توافقنامه ای با ایران با یک اشتباه راهبردی است.»
خشم شدید بنت از احتمال دستیابی به توافق در مذاکرات وین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «نفتالی بنت»  خشم مجدد خود از مذاکرات هسته ای در وین را با تکرار لفاظی علیه جمهوری اسلامی ایران ابراز کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که هم اکنون سرگرم دیدار از منامه پایتخت بحرین برای گفت وگو با مقامات سازشکار رژیم این کشور است، در مصاحبه با روزنامه بحرینی «الایام» با ابراز خشم از دستیابی احتمالی به توافقی در مذاکرات وین مدعی شد: "بستن توافقنامه ای با ایران با یک اشتباه راهبردی است".

او افزود: "امضای این توافقنامه، ایران را قادر خواهد ساخت که توان هسته ای خود را حفظ کند و به صدها میلیارد دلار دست یابد".

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با این روزنامه بحرینی درصدد ایران هراسی در منطقه برآمد و به زعم خودش از حمایت ایران از "گروه های تروریستی" سخن بر زبان راند و مدعی شد که "این گروه ها برای ویران کردن کشورهای (به اصطلاح او) میانه روی عربی که بدنبال رفاه ملت های خود و صلح و ثبات هستند، تلاش می کنند اما ما اجازه اینکار را نخواهیم داد".

رژیم صهیونیستی از آغاز مذاکرات وین نارضایتی خود از این مذاکرات را پنهان نکرده و با لفاظی بدنبال ایران هراسی و فشار بر طرف های مذاکره کننده با ایران رفته است اما با این وجود تاکنون هشت دوره مذاکرات برای رفع تحریم های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا و راستی آزمایی آن بین مذاکره کنندگان ارشد ایرانی و طرف های مقابل انجام شده است.

دور هشتم مذاکره که از روز ۱۱ دی‌ماه آغاز شده، همچنان ادامه دارد و جمهوری اسلامی ایران به دنبال یک توافق خوب در کمترین زمان ممکن است و موفقیت مذاکرات و دستیابی به توافق به اراده طرف مقابل برای اتخاذ تصمیمات لازم خصوصا در حوزه تحریم‌ها و کنار گذاشتن خواسته‌های غیرواقع‌بینانه بستگی دارد.

هیات مذاکره کننده ایرانی از ابتدا تاکید کرده است که حاضر نیست چیزی کمتر از برجام را بپذیرد، چنانکه در حوزه تحریمی نیز چیزی فراتر از برجام طلب نکرده است. سیاست مقامات و تیم مذاکره‌کننده کشورمان از ابتدا تامین منافع جمهوری اسلامی ایران و مردم بر اساس اصول و دستورالعمل‌های مذاکراتی بوده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از مصاحبه خود با روزنامه بحرینی الایام بدون اشاره به قدرت بالای جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت در منطقه و ضعف همه جانبه رژیم صهیونیستی در سطح داخلی و خارجی که خود کارشناسان صهیونیست نیز به آن اذعان دارند، گفت: "ما شبانه روز با ایران و پیروانش در منطقه خواهیم جنگید".

بنت دراین مصاحبه به همکاری رژیم صهیونیستی با رژیم سازشکار بحرین اشاره و تلاش کرد که ایران را به زعم خود "یک تهدید برای منطقه" معرفی کند و مدعی شد: "اسرائیل آماده کمک امنیتی به بحرین و کشورهای دیگر در منطقه برای مقابله با تهدید ایران است."

نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیروز دوشنبه در سالروز انقلاب ۱۴ فوریه بحرین برای اولین بار به منامه سفر کرد و قرار است امروز سه شنبه با «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه و «سلمان بن حمد آل خلیفه» ولیعهد و فرزندش دیدار کند.

رژیم بحرین و رژیم صهیونیستی در سپتامبر ۲۰۲۰ تحت نظارت دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا توافقنامه سازش برای عادی‌سازی روابط امضا کردند که از آن زمان با موجی از محکومیت ها در سطح مسئولان، شخصیت های سیاسی و دینی و سازمان های مردم نهاد و ملت های مسلمان روبرو شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید