واکنش فرانسه به بازگشت نیروهای روس از مرز اوکراین

کدخبر: ۴۷۶۵۸۸
اقتصادنیوز: سخنگوی دولت فرانسه به بازگشت نیروهای روس از مرز اوکراین واکنش نشان داد و گفت: در صورتی که بازگشت برخی از نیروهای روسی در نزدیکی اوکراین به پایگاه‌هایشان تایید شود، این علامتی مثبت خواهد بود.
واکنش فرانسه به بازگشت نیروهای روس از مرز اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «تامی لاند – Tommy Lund» خبرنگار رویترز روز سه شنبه در توئیتی به نقل از سخنگوی دولت فرانسه نوشت: در صورتی که بازگشت برخی از نیروهای روسی در نزدیکی اوکراین به پایگاه‌هایشان تایید شود، این علامتی مثبت خواهد بود.

او در عین حال می‌گوید اما ما همچنان منتظریم.

پیشتر، لندن نیز با تاکید بر عقب نشینی کامل نیروهای روسیه از مرز با اوکراین، این اقدام را به مثابه عدم حمله مسکو به کی یف تلقی کرده بود.

وزیر خارجه انگلیس گفت ما باید شاهد «بازگشت کامل» نیروهای روسیه از مرز با اوکراین باشیم. عقب نشینی کامل روسیه این پیام را خواهد داشت که مسکو به کی یف حمله نمی‌کند.

کاخ کرملین ساعاتی پیش تصریح کرد مسکو پیشتر اعلام کرده بود که نظامیان روس پس از پایان رزمایش به پادگان‌ها برخواهند گشت و این بازگشت همان چیزی است که هم اینک در حال وقوع است.

در این ارتباط، کی یف هم اعلام کرد که اوکراین و غرب موفق شده‌اند از تشدید تنش با روسیه جلوگیری کنند.

وزیر خارجه اوکراین روز سه‌شنبه گفت که تلاش‌های دیپلماتیک مشترک این کشور با متحدان غربی توانسته از تهاجم ترسناک روسیه جلوگیری کند و دیپلماسی به کار خود ادامه می‌دهد.

در این چارچوب، رسانه‌ها خبر داده‌اند که وزیر خارجه اوکراین دوشنبه آینده با همتایان اروپایی خود در بروکسل دیدار خواهد کرد.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرده که آمریکا هیاهوی پیرامون وضعیت اوکراین را برپا کرده است تا از جمله روسیه را از بازار انرژی اروپا حذف و خود را جایگزین آن کند.

زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز سه شنبه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی ایتالیایی Rete۴ گفت: آمریکا با این توطئه در تلاش است تا خود را جایگزین روسیه کند.

تیتر یک
اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
کارگزاری مفید