نظامیان آمریکا در اوکراین نخواهند جنگید

هشدار جدی بایدن به پوتین درباره حمله به اوکراین

کدخبر: ۴۷۶۶۷۸
رئیس‌جمهوری آمریکا از «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود خواست که از جنگ با اوکراین صرف‌نظر کند.
هشدار جدی بایدن به پوتین درباره حمله به اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، در حالی که روسیه اعلام کرده است که شماری از نیروهای خود را از مرز اوکراین خارج کرده است، «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا طی سخنانی گفت که احتمال حمله مسکو به‌ کی‌یف همچنان بسیار بالا است.

رئیس‌جمهوری آمریکا از «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود خواست که از جنگ با اوکراین صرف‌نظر کند.

وی هشدار داد که هرگونه تجاوز روسیه به اوکراین، خشم‌ بین‌المللی علیه مسکو و واکنش قاطع ایالات متحده و هم‌پیمانان آن را در پی خواهد داشت. بایدن از تحریم‌های سنگین اقتصادی و منزوی کردن روسیه به عنوان برخی از این واکنش‌ها یاد کرد.

بایدن با بیان این‌که از گزارش‌ها مبنی بر عقب‌نشینی شماری از نیروهای روسیه از مرز اوکراین استقبال می‌کند، گفت که این گزارش‌ها هنوز تأیید نشده‌اند و حمله روسیه به اوکراین همچنان محتمل است.

وی افزود که هرگونه حمله روسیه به اوکراین، پیامدهای انسانی و استراتژیک «بی‌اندازه» خواهد داشت و «جهان فراموش نخواهد کرد که روسیه مرگ و ویرانی عبث را انتخاب کرده است».

وی گفت که آمریکا «به دنبال درگیری مستقیم با روسیه نیست» و نظامیان این کشور در اوکراین نخواهند جنگید، اما اگر روسیه به آمریکایی‌ها در اوکراین حمله کند، با پاسخی قاطعانه رو‌به‌رو خواهد شد.

بایدن در بخش دیگری از سخنان خود، خطاب به شهروندان روس گفت: «به شهروندان روسیه می‌گویم که ما دشمن شما نیستیم. من باور ندارم که شما خواهان یک جنگ خونین و ویرانگر علیه اوکراین باشید».

رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد که دیپلماسی همچنان راه‌حل اصلی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۵ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید