علت حضور مقامات اسرائیلی در وین چیست؟

کدخبر: ۴۷۶۸۸۶
یک کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به سفر چندی پیش نخست وزیر رژیم صهیونیستی به واشنگتن و خودداری رئیس جمهور آمریکا از ملاقات با وی گفت: مقامات رژیم صهیونیستی به دنبال این هستند که چهره ای فعال و موثر از خود در تحولات بین الملل از جمله مسائل ایران نشان دهند و در همین راستا اقدام به انجام این سفرهای نمایشی می کنند.
علت حضور مقامات اسرائیلی در وین چیست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سیدرضا صدرالحسینی، در ارتباط با تحرکات مجدد رژیم صهیونیستی برای نقش‌آفرینی و  تأثیرگذاری در  روند مذاکرات وین و سفر یک هیئت از این رژیم به اتریش در این زمینه اظهار کرد: برای بررسی این تحرکات و علت آن باید وضعیت کنونی رژیم صهیونیستی را مورد بررسی قرار دهیم. این رژیم از درون در آستانه یک فروپاشی واقعی قرار گرفته که نشانه های آن کاملا روشن است. در طی مدت اخیر و در جریان برگزاری چهار  دوره انتخابات آن ها نتوانسته اند یک نخست وزیر چهار ساله دائمی را انتخاب کنند و یک دولت قوی به وجود آورند.

وی ادامه داد: نخست وزیر کنونی رژیم صهیونیستی به دنبال این است که به نوعی یک ثبات سیاسی در داخل این رژیم ایجاد کند. در همین چارچوب شاهد این هستیم که مقامات این رژیم به شدت در حال تلاش برای عادی سازی روابط شان با برخی از کشورهای کوچک منطقه هستند و رفت و آمدهایی بین آن ها صورت گرفته است و این موضوع از این زاویه نیز اهمیت دارد که امپراطوری رسانه ای نیز در همین راستا تلاش کرده به مقامات رژیم صهیونیستی کمک کند و این گونه نشان دهد که این رژیم در حال پویایی و فعالیت در عرصه های مختلف است.

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به سفر چندی پیش نخست وزیر رژیم صهیونیستی به واشنگتن و خودداری رئیس جمهور آمریکا از ملاقات با وی گفت: مقامات رژیم صهیونیستی به دنبال این هستند که چهره ای فعال و موثر از خود در تحولات بین الملل از جمله مسائل ایران نشان دهند و در همین راستا اقدام به انجام این سفرهای نمایشی می کنند. سوال این است که آیا این دیدارها نمی توانست در پایتخت کشورها انجام شود و یا دیدار آقای گروسی و برخی از هیئت های مذاکره کننده با مقامات رژیم صهیونیستی به صورت محرمانه انجام شود؟ به نظر می رسد در این گونه اقدامات، مقامات رژیم صهیونیستی بیش از اینکه اصل موضوع برایشان مهم باشد به دنبال تبلیغات رسانه ای در این زمینه هستند.

صدرالحسینی با بیان اینکه برجام یک توافق بین‌المللی است که طرف های عضو آن، آن را پذیرفته و اکنون برای رفع تحریم های غیرقانونی آمریکا علیه ایران و انجام تعهدات از سوی کشورهای اروپایی مذاکرات در وین در حال انجام است و دلیلی ندارد که رژیم صهیونیستی در آن دخل و تصرفی داشته باشد، خاطر نشان کرد: موضع و خط قرمز جمهوری اسلامی ایران در این گونه مسائل کاملا روشن است و نمی تواند بپذیرد که یک عامل مخل و مخرب که ذاتا در هر کجا که وارد شده هدفش خرابکاری و اختلال بوده بخواهد در این مذاکرات تأثیرگذار باشد و نقش آفرینی کند. هیئت های کشورهای مذاکره کننده در وین باید متوجه خط قرمز ایران دراین زمینه باشند و اجازه ندهند که تلاش ها و توصیه های رژیم صهیونیستی در این مذاکرات دخالت کند و اگر چنین موضوعی رخ بدهد طبیعی است که ایران نیز در راستای حفظ منافع و خط قرمزهای خود اقدامات  و واکنش های لازم را انجام می دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید