جمهوری خودخوانده لوهانسک: ارتش اوکراین ما را خمپاره باران کرد

کدخبر: ۴۷۶۹۳۶
نمایندگی منطقه لوهانسک در شرق اوکراین گفت که نیروهای اوکراینی مناطق تحت کنترل این جمهوری خودخوانده را خمپاره باران کردند و این در حالی است که ارتش اوکراین این مسئله را تکذیب کرده است.
جمهوری خودخوانده لوهانسک: ارتش اوکراین ما را خمپاره باران کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، دفتر نمایندگی جمهوری خودخوانده لوهانسک در شرق اوکراین اعلام کرد که صبح امروز پنجشنبه، نیروهای امنیتی اوکراین چهار بار به قلمرو این جمهوری خودخوانده شلیک کردند.

سخنگوی این دفتر در این باره گفت: واحدهای مسلح اوکراین با استفاده از سلاح ‌هایی که طبق توافقات مینسک، باید خارج شوند، آتش‌بس را به شدت نقض کردند.

به گفته وی، ارتش اوکراین از ساعت ۵:۳۰ به وقت مسکو (۶ به وقت تهران)، شهرک های سوکولنکی، زولوته-۵، وسلنکوئه و نیژن لوزووو تحت کنترل این جمهوری را با خمپاره های ۱۲۰ و ۸۲ میلی متری، نارنجک انداز و مسلسل های سنگین گلوله باران کرد.

همچنین در همین رابطه «یان لشچنکو» رئیس اداره شبه نظامیان مردمی جمهوری خودخوانده لوهانسک به خبرنگاران گفت که وضعیت در خط تماس (مرز بین این نیروها و نیروهای اوکراینی) در دونباس بدتر شده است.

وی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، وضعیت در خط تماس به شدت تشدید شده است. دشمن به دستور مستقیم رهبری نظامی-سیاسی کی یف تلاش می کند تا درگیری را تشدید کند.

خبرگزاری رویترز در همین رابطه گزارش داد که ارتش اوکراین اتهامات فوق را رد کرده و گفته است که این نیروهای جمهوری خودخوانده بودند که ارتش اوکراین را گلوله باران کردند.

درگیری در شرق اوکراین حدود هشت سال است که ادامه دارد و در این مدت، طبق گزارش سازمان ملل، بیش از ۱۳ هزار نفر قربانی و حدود ۴۴ هزار نفر دیگر زخمی شده اند. کاهش تنش در نشست گروه نرماندی در پایتخت بلاروس بر اساس توافقات مینسک مورد بحث قرار گرفته است.

روسیه بارها اعلام کرده است که راه حل پایان مناقشه در شرق اوکراین این است که کی یف به توافقات مینسک پایبند باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید