قول عجیب طالبان به اتحادیه اروپا!

کدخبر: ۴۷۷۰۳۲
اقتصادنیوز:​اقتصادنیوز: سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان اعلام کرد، هیات طالبان به رهبری امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه در دوحه اطمینان داده است که به قانون اساسی دوره جمهوریت این کشور احترام گذاشته خواهد شد.
قول عجیب طالبان به اتحادیه اروپا!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا از طلوع نیوز، وان برنت سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان گفت، امیر خان متقی همچنین متعهد شده است که تمامی مدارس و دانشگاه‌های دخترانه و پسرانه در افغانستان بازگشایی شود.

برنت در پیام توییتری نوشت: نمایندگان کشورهای اتحادیه اروپا نگرانی‌های‌شان را درباره بازداشت‌های خودسرانه، بدتر شدن وضعیت حقوق بشری و فعالیت‌های تروریستی در افغانستان اعلام کرده‌اند.

برنت افزود: هیأت طالبان درمورد بازگشایی مدارس دخترانه و پسرانه و احترام گذاشتن به قانون اساسی کنونی متعهد شده و اطمینان داده است که در هماهنگی با تمامی لایه‌های جامعه قانون جدید را ارائه خواهد کرد.

سخنان برنت در حالی بیان می‌شود که هیات طالبان روز پنجشنبه در قطر با نمایندگان و سفیران ۱۶ کشور اروپایی دیدارهایی داشته است. بحران اقتصادی، اوضاع حقوق بشری، سیاسی و مورد استفاده قرار نگرفتن خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر از جمله مسائلی بود که در نشست‌های هیأت کابل با نمایندگان کشورهای مختلف مورد بحث و گفت وگو قرار گرفت.

در همین حال وزارت امورخارجه دولت موقت طالبان اعلام کرد که هیأت امارت اسلامی در دیدار با نمایندگان اتحادیه اروپا در قطر اطمینان داده است که از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر استفاده نخواهد شد.

وزارت امور خارجه طالبان افزود: شرکت کنندگان در این نشست نیز متعهد شدند که از هیچگونه کمک برای مردم افغانستان دریغ نخواهند کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید