پوتین: ما با افزایش حضور نظامی ناتو در مرزهای روسیه مخالفیم

کدخبر: ۴۷۷۱۴۰
اقتصادنیوز: رئیس جمهور روسیه گفت: غربی‌ها برای شروع گفت‌وگوهای جدی درباره مسائل امنیتی، فاقد آمادگی کافی هستند و ما همچنان با افزایش حضور نظامی ناتو در مجاورت مرزهای روسیه مخالف هستیم.
پوتین: ما با افزایش حضور نظامی ناتو در مرزهای روسیه مخالفیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز شنبه بر لزوم اجرای توافق مینسک توسط اوکراین تأکید کرد و گفت رزمایش‌های این کشور جنبه دفاعی دارند.

پوتین در نشست خبری مشترک با «الکساندر لوکاشنکو» همتای بلاروسی و متحد نزدیک خود با اشاره به گفت‌وگوی مفید آن‌ها درباره تأمین امنیت دو کشور تأکید کرد، رزمایش‌های روسیه فقط جنبه دفاعی دارند و برای هیچ کشوری تهدید محسوب نمی‌شوند.

رئیس جمهور روسیه افزود: «غربی‌ها برای شروع گفت‌وگوهای جدی درباره مسائل امنیتی، فاقد آمادگی کافی هستند و ما همچنان با افزایش حضور نظامی ناتو در مجاورت مرزهای روسیه مخالف هستیم».

او در ادامه گفت، دولت اوکراین از عمل به مفاد توافق مینسک و همچنین گفت‌وگوی مستقیم با دولت‌های خودمختار «لوهانسک» و «دونتسک» خودداری می‌کند.

پوتین گفت، تنها کاری که رژیم کی‌یف باید انجام دهد این است که با این نواحی خودمختار وارد گفت‌وگو شده و به‌منظور کاهش تنش، توافق مینسک را اجرا کند.

لوکاشنکو نیز درباره گفت‌وگوی امروز با پوتین گفت: «امکان برداشتن گام‌هایی به‌صورت مشترک به‌منظور کاهش تنش‌ها پیرامون اوکراین را به بحث گذاشتیم».

رئیس جمهور بلاروس که کشورش در حال انجام رزمایش مشترک با روسیه است هشدار داد: «برای اولین بار با خطر واقعی جنگ مواجه هستیم و علت آن نادانی‌های سیاست‌مداران غربی است. وضعیت در دونباس در شرق اوکراین به سرعت رو به وخامت است».

او در ادامه گفت: «به زودی رزمایش‌های مشترک ما و روسیه به پایان است و فردا بر رزمایش مشترکی در داخل خاک روسیه نظارت خواهیم کرد. این رزمایش‌ها داخل خاک کشورهای خودمان انجام می‌شود و تهدیدی برای کسی نیستند».

لوکاشنکو افزود: «همکاری‌های نظامی ما و روسیه به‌خوبی شناخته شده است و هرگز آن را مخفی نکرده‌ایم. اگر کشوری بخواهد ما را تحریم کند با زیان بزرگی مواجه می‌شود. ما در کنار روسیه با "جنگ‌های چندگانه" غرب مقابله خواهیم کرد و در این میان تلاش می‌شود میان روسیه و بلاروس تفرقه انداخته شود».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید