واکنش آمریکا به بحران اوکراین/ دونتسک و لوگانسک تحریم‌می‌شوند

کدخبر: ۴۷۷۹۵۲
اقتصادنیوز: کاخ سفید اعلام کرد بزودی بایدن فرمان تحریم جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک را امضا می کند.
واکنش آمریکا به بحران اوکراین/ دونتسک و لوگانسک تحریم‌می‌شوند

کاخ سفید: اقدام روسیه را پیش‌بینی کرده بودیم/آماده پاسخ فوری هستیم

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، کاخ سفید در پی به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری دونتسک و لوگانسک از سوی روسیه اعلام کرد که ما چنین اقدامی را از سوی روسیه پیش بینی کرده بودیم و آماده پاسخ فوری هستیم.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که مسکو استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

وی تصریح کرد جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به زودی فرمان اجرایی امضا خواهد کرد که سرمایه گذاری جدید، تجارت و تامین مالی از سوی آمریکایی ها در دونتسک و لوگانسک در اوکراین را ممنوع می کند.

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد این فرمان اجرایی همچنین اختیار لازم برای اعمال تحریم‌ها علیه هر فردی که تصمیم به فعالیت در آن مناطق اوکراین داشته باشد، را فراهم می‌کند.

جن ساکی ادامه داد وزارت امور خارجه و خزانه داری آمریکا به زودی جزئیات بیشتری را ارائه خواهند کرد. همچنین به زودی اقدامات بیشتری در رابطه با نقض آشکار تعهدات بین المللی از سوی روسیه اعلام خواهیم کرد.

وی تصریح کرد باید به صراحت بیان کنیم که این اقدامات جدا از تمهیدات اقتصادی سریع و شدیدی است که ما با هماهنگی با متحدان و شرکا در صورت تهاجم بیشتر روسیه به اوکراین آماده کرده ایم.

این مقام کاخ سفید اظهار داشت ما به مشورت نزدیک با متحدان و شرکا از جمله اوکراین در مورد گام‌های بعدی و در خصوص تشدید تنش‌ها از سوی روسیه در امتداد مرز با اوکراین ادامه می‌دهیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید