بوریس جانسون: باید برای بحرانی طولانی مدت آماده باشیم

اعلام تحریم‌های بریتانیا علیه روسیه

کدخبر: ۴۷۸۱۸۶
اقتصادنیوز: نخست‌وزیر انگلیس امروز،‌سه‌شنبه اعمال تحریم‌ها بر پنج بانک روسیه و سه تاجر و میلیاردر این کشور را در پی دستور روسیه برای اعزام نیروهای به شرق اوکراین اعلام کرد.
اعلام تحریم‌های بریتانیا علیه روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا بوریس جانسون،‌ نخست‌وزیر انگلیس در سخنرانی خود مقابل پارلمان این کشور گفت: عملکردهای روسیه در سطح "جنگ جدید این کشور" است که روسیه بخش‌هایی از آن را به شکل غیرقانونی در سال 2014 به خود ضمیمه کرد.

او افزود: انگلیس اکنون باید برای بحرانی طولانی مدت آماده باشد.

جانسون اشاره کرد، موج نخست‌ تحریم‌ها اگر اوضاع بدتر شود، تمدید خواهد شد.

او گفت: سه شخصیت روس تحت این تحریم‌ها حساب‌های بانکی‌شان بلوکه می‌شود و از سفر به انگلیس منع می‌شوند.

نخست‌وزیر انگلیس اضافه کرد: انگلیس بانک‌های روسیه نظیر Rossiya و IS Bank و General Bank و Promsvyazbank و بانک دریای سیاه را هدف خواهد گرفت و سه فرد تحت تحریم گنادی تیمشنکو، بوریس روتنبرگ، ایگور روتنبرگ هستند.

جانسون قبلا طی امروز اعلام کرده بود، لندن فورا روسیه را با تحریم‌هایی هدف قرار می‌دهد. او پس از این نشست اضطراری، گفت که رئیس‌جمهوری روسیه "کاملا قوانین بین‌المللی را تکه‌پاره کرده است."

جانسون گفت: انگلیس یک بسته فوری از تحریم‌های بین‌المللی اعمال خواهد کرد. این تحریم‌ها شامل برخی در داخل خود روسیه، هدف گرفتن منافع اقتصادی روسیه به جدی‌ترین حالت و هدف گرفتن منافع اقتصادی حامی ماشین جنگ روسیه می‌شود. جزئیات بیشتر عصر امروز به مجلس عوام داده می‌شود. تدابیر بیشتر هم در صورت وقوع یک حمله‌ تمام‌عیار اعمال می‌شود. این تحریم‌ها ضربه بسیار سختی به روسیه وارد می‌کند و کارهای بیشتری هم هست که در صورت وقوع یک حمله ما انجام خواهیم داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید