اعتراف سنگین اسرائیل به شکست در برابر سوریه

کدخبر: ۴۷۸۱۸۷
اقتصادنیوز: کارشناسان نظامی اسرائیل در سالگرد وقوع توطئه جهانی برای براندازی دولت قانونی سوریه و تجزیه این کشور به شکستشان برای تحقق این اهداف اعتراف کردند.
اعتراف سنگین اسرائیل به شکست در برابر سوریه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، کارشناسان نظامی رژیم صهیونیستی در یازدهمین سالگرد وقوع توطئه جهانی برای براندازی دولت قانونی سوریه و تجزیه این کشور عربی اعتراف کردند که برنامه های رژیم صهیونیستی برای تحقق این هدف با شکست مواجه شد.

عاموس هارئیل در گفت و گو با روزنامه صهیونیستی «هاآرتص به بررسی وضعیت سوریه در یازدهمین سالگرد وقوع توطئه جهانی برای تجزیه این کشور عربی پرداخت و اعتراف کرد که با شروع سال ۲۰۲۲، من مطمئن هستم که جنگ در سوریه عملاً پایان یافته و گرد و غبارهای این جنگ فرونشسته است.  

رژیم اشغالگر اسرائیل از ابتدای به وجود آمدن بحران سوریه اعلام کرده بود که منافع تاکتیکی و استراتژیک این رژیم اقتضا می‌کند که « بشار اسد» رئیس جمهور سوریه از قدرت برکنار شود و در همین راستا این رژیم در طول این مدت، خدمات پزشکی و سایر خدمات را در بیمارستان‌های خود به هزاران نفر از اعضای مجروح گروه‌های تروریستی مخالف نظام سوریه ارائه کرد. 

امروز و پس از گذشت ۱۱ سال از توطئه جهانی علیه سوریه، یک منبع امنیتی ارشد و مسئول بلند پایه رژیم اسرائیل در مصاحبه خود با روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» اعتراف کرد که با شروع سال جدید میلادی (۲۰۲۲) جنگ در سوریه عملاً پایان یافت و گرد و غبارهای این جنگ فروکش کرد.  

این روزنامه صهیونیستی همچنین به نقل از یک مقام دیگر این رژیم که به نامش اشاره ای نشده است نوشت: تمام قواعد بازی که می‌شناسیم تغییر کرده است و در مقابل چشمان ما، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه همانطور که وصف می‌کند در حال طراحی و توسعه سوریه جدید است. 

این مقام بلندپایه رژیم اسرائیل افزود: پس از یک دهه که سوریه در یک جنگ داخلی وحشیانه غرق در خون شد و صدها هزار نفر کشته و زخمی شدند و میلیون‌ها نفر از کشور آواره شدند، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در قدرت است و تلاش می‌کند تا حاکمیت دولت سوریه را بر کل کشور تحمیل کند. 

این تحلیلگر اسرائیلی به نقل از همین منبع تاکید کرد که اقدام «اسد» مدیون ایرانی‌ها و حزب الله لبنان است زیرا در آغاز جنگ داخلی، نظام سوریه چند شکست بزرگ خورد اما ایران و حزب الله به کمک او  شتافتند و او را به پیروزی رساندند. 

به گفته وی، ایران و حزب‌الله لبنان از سال ۲۰۱۲ از طریق مشاوره نظامی، انتقال تسلیحات و کمک‌های اقتصادی و از طریق اعزام نیروهای رزمی به دولت قانونی سوریه کمک و از فروپاشی و تجزیه این کشور جلوگیری کردند. 

این تحلیلگر نظامی رژیم اسرائیل با اشاره به اینکه پس از آن روسیه با هماهنگی سوریه و ابتکار ایران وارد این جنگ شد، افزود: مداخله نیروهای خارجی رژیم «اسد» را نجات داد و سیطره آن بر کشور را  بازگرداند. 

به گفته منابع اسرائیلی، رژیم سوریه از سال ۲۰۱۸ برای تحمیل مجدد حاکمیت خود بر کشور و ایجاد ارتش قدرتمند و نظام‌مند تلاش کرده است. 

این منابع با اشاره به اینکه تاکنون تمامی مناطقی که قبل از جنگ داخلی تحت سیطره و حاکمیت نظام سوریه بود به حاکمیت این نظام بازنگشته است، در عین حال افزودند که نظام سوریه تمام تلاش خود را برای آزادسازی تمام سرزمین سوریه و رسیدن به این هدف به کار گرفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید