انتقاد تند اردوغان از اقدام پوتین درباره دونتسک و لوگانسک

کدخبر: ۴۷۸۲۰۸
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور ترکیه اقدام روسیه در انتقاد از به رسمیت شناختن استقلال دونتسک و لوگانسک، اقدام روسیه را «غیرقابل‌قبول» خواند و از مسکو و کی‌یف خواست به قوانین بین‌المللی پایبند باشند.
انتقاد تند اردوغان از اقدام پوتین درباره دونتسک و لوگانسک

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه امروز سه‌شنبه به اقدام روسیه در به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌ خلق برای دونتسک و لوگانسک واکنش نشان داد.

اردوغان اقدام روسیه را «غیرقابل‌قبول» خواند و از مسکو و کی‌یف خواست به قوانین بین‌المللی پایبند باشند. اردوغان در تماس تلفنی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین بر مخالفت با هر گونه تصمیم علیه تمامیت ارضی اوکراین تاکید کرد.

اردوغان تصریح ترکیه برای کمک به حل و فصل مسئله حاضر است در نشست مشترک شورای امنیت که اوکراین پیشنهاد آن را داده شرکت کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه شب گذشته (دوشنبه ۲۱ فوریه/ ۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد.

امروز سه شنبه، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین زلنسکی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رئیس جمهوری استونی در پایتخت اوکراین، گفت کی‌یف امکان قطع روابط دیپلماتیک با روسیه را بررسی می کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید