پاسخ آتشین اروپا به مسکو در پی استقلال جمهوری های دونباس

کدخبر: ۴۷۸۲۱۱
اقتصادنیوز: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد: تحریم ها علیه ۳۵۱ نماینده پارلمان روسیه و ۲۷ شخص حقیقی و حقوقی دیگر که به استقلال جمهوری های دونباس رأی دادند، اعمال می شود.
پاسخ آتشین اروپا به مسکو در پی استقلال جمهوری های دونباس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، اتحادیه اروپا بیش از ۳۵۰ نماینده پارلمان روسیه که به توافق دونباس در خصوص استقلال جمهوری های دونتسک و لوهانسک رأی داده اند را تحریم می کند.

شبکه تلویزیونی راشا تودی گزارش داد، جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این خصوص اعلام کرد: تحریم ها علیه ۳۵۱ نماینده پارلمان روسیه و ۲۷ شخص حقیقی و حقوقی دیگر که به استقلال جمهوری های دونباس رأی دادند، اعمال می شود.

به گزارش رویترز، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این باره ادعا کرد: تحریم ها (علیه روسیه) فقط بخشی از پاسخ اتحادیه اروپا است. این تحریم ها توانایی روسیه برای رسیدن به بازارهای مالی را هدف قرار داده است.

وی در این باره مدعی شد: نیروهای روسیه در حال حاضر در اراضی اوکراین هستند و این به معنای لغو توافق‌های مینسک است! ما از اوکراین درخواستی مبنی بر حمایت از این کشور در برابر حملات سایبری دریافت کردیم و تیمی برای حمایت از کی‌یف نیز اعزام خواهیم کرد. اروپا در مقطع زمانی بسیار خطرناکی قرار دارد.

بورل تأکید کرد: رئیس جمهور روسیه در لیست تحریم های اتحادیه اروپا قرار ندارد.

این در حالیست که راشا تودی نیز پیشتر در این خصوص اعلام کرده بود: مسئولان اروپا گفته اند که نمایندگان مجلس دوماً در بین افرادی هستند که احتمال می‌رود تحت تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار بگیرند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید