لحظه به لحظه با تحولات اوکراین

مخفی شدن مردم اوکراین در مترو /اسرائیل: حمله روسیه نقض نظام بین المللی است /افزایش حضور نظامی ناتو در شرق اروپا

کدخبر: ۴۷۸۶۴۳
در پی درخواست کمک نظامی سران منطقه جدایی‌طلب شرق اوکراین در پاسخ به افزایش تجاوزات اوکراین، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد که دستور داده نیروهای مسلح این کشور عملیاتی ویژه را در منطقه دونباس آغاز کنند.
مخفی شدن مردم اوکراین در مترو /اسرائیل: حمله روسیه نقض نظام بین المللی است /افزایش حضور نظامی ناتو در شرق اروپا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، صبح امروز ولادیمیر پوتین در واکنش به تجاوزات اوکراین، دستور عملیات نظامی در شرق این کشور را صادر کرد و کی‌یف نیز روابط دیپلماتیک خود را با مسکو قطع کرد.

 

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین با تأکید بر اینکه پوتین شب قبل پاسخ تماس تلفنی وی را نداده است، اعلام کرد که روابط دیپلماتیک روسیه و اوکراین قطع شده است.

جدیدترین تحولات اوکراین را می‌توانید در زیر دنبال کنید.

جانسون: حمله روسیه یک فاجعه برای اروپا است

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس در واکنش به عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین ضمن محکوم کردن این عملیات در صفحه توییتر خود نوشت: «این یک فاجعه برای قاره ما است. من امروز صبح در مورد تهاجم روسیه به اوکراین برای ملت سخنرانی خواهم کرد. من همچنین با رهبران گروه ۷ صحبت خواهم کرد و خواستار تشکیل جلسه فوری همه رهبران ناتو در اسرع وقت هستم».

از طرف دیگر، «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس از احضار سفیر روسیه برای ارائه توضیحات در خصوص اقدامات روسیه در اوکراین خبر داد.

وقوع انفجار در کی‌یف

خبرنگار خبرگزاری «دویچه وله» آلمان با انتشار یک نوار ویدئویی از انفجار در «کی‌یف» پایتخت اوکراین خبر داد.

اوکراین سبب اختلاف تل‌آویو و مسکو

پس از حمایت تل‌آویو از کی‌یف، نمایندگی روسیه در سازمان ملل گفته مسکو حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی سوریه را به رسمیت نمی‌شناسد. 

سفیر رژیم صهیونیستی: باورم نمی‌شود چنین چیزی در اوکراین رخ داده است

مایکل برودسکی سفیر رژیم صهیونیستی در اوکراین با انتشار تصویری در صفحه توییتر خود درباره عملیات نظامی ویژه روسیه نوشت: «باورم نمی‌شود که چنین چیزی در اوکراین رخ داده است».

تل‌آویو: حمله روسیه نقض نظم بین‌المللی است

«یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز در این خصوص گفت: «حمله روسیه به اوکراین، نقض جدی نظم بین‌المللی است و اسرائیل این حمله را محکوم می کند».

مخفی شدن مردم اوکراین در مترو

تصاویری در فضای مجازی منتشر شده است که مردم اوکراین را در حالیکه بر روی پله های مترو نشسته‌‌اند و مخفی شده‌اند، نشان می‌دهد.

افزایش حضور نظامی ناتو در شرق اروپا

ناتو با صدور بیانیه‌ای از استقرار «نیروهای دفاعی زمینی و هوایی بیشتر» در بخش شرقی اروپا و افزایش آمادگی تمامی نیروهای ناتو «برای پاسخ به تمامی موارد احتمالی» در پی عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین خبر داد.

ترکیه: حمله روسیه به اوکراین توافقات مینسک را باطل می‌کند

وزارت خارجه ترکیه با صدور بیانیه‌ای عملیات نظامی ویژه روسیه به اوکراین را غیرقابل قبول توصیف کرد و گفت: «این حمله توافقات مینسک را باطل می‌کند».

برلین: پوتین صلح و امنیت در تمام اروپا را تهدید می‌کند

«اولاف شولتز» صدراعظم آلمان امروز (پنجشنبه) گفت «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه با حمله به اوکراین، صلح و امنیت در تمام اروپا را تهدید می‌کند.

شولتز در واکنش به عملیات نظامی ویژه روسیه علیه اوکراین توضیح داد: «از پوتین، رئیس جمهور روسیه می‌خواهم که عملیات نظامی را متوقف کند و نیروهایش را از اوکراین خارج کند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی ادامه داد: «ما رایزنی‌هایی با اتحادیه اروپا و ناتو برای اعمال تحریم‌ها علیه روسیه انجام دادیم و رهبران روسیه باید بهای سنگینی بپردازند». 

کرملین: هدف از حمله نظامی از بین‌ بردن توانمندی نظامی کی‌یف است

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در پاسخ به سؤالی مبنی بر احتمال از بین رفتن کامل ارتش اوکراین گفت: «هدف خنثی‌سازی و از بین‌بردن توانمندی‌های نظامی کی‌یف است زیرا تهدیدی برای امنیت ملی ما است».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید