حریم هوایی لهستان و جمهوری چک بر روی پروازهای روسیه بسته شد؟

کدخبر: ۴۷۸۸۹۳
اقتصادنیوز: نخست وزیر لهستان خبر از تدوین مصوبه ای داد که اجازه بستن حریم هوایی این کشور را بر روی پروازهای روسیه رو می‌دهد.
حریم هوایی لهستان و جمهوری چک بر روی پروازهای روسیه بسته شد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، لهستان و جمهوری چک در حال بررسی و تصویب مصوبه‌هایی برای بستن حریم هوایی خود بر روی پروازهای خطوط هوایی روسیه هستند.

رویترز گزارش داد، ماتئوش موراویه‌تسکی نخست‌وزیر لهستان گفت: دولت در حال تدوین مصوبه‌ای است که اجازه بستن حریم هوایی این کشور را بر روی خطوط هوایی روسیه می‌دهد. 

وی طی پیامی در حساب خود در شبکه اجتماعی فیس‌بوک نوشت: دستور آماده کردن مصوبه‌ای را به شورای وزیران داده‌ام که به بستن حریم هوایی لهستان بر روی خطوط هوایی روسیه منجر می‌شود. همچنین جمهوری چک نیز در حال بررسی بستن حریم هوایی خود روی پروازهای خطوط هوایی روسیه است.

دور جدید تنش‌های روسیه و اوکراین از بامداد دیروز (پنجشنبه، ۵ اسفند) وارد مرحله جدیدی شد. منابع خبری بامداد دیروز و پس از سخنرانی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه، از آغاز اقدام نظامی روسیه علیه اوکراین خبر دادند. روس‌ها اعلام کرده‌اند مراکز نظامی را در اوکراین هدف قرار داده‌اند و اوکراین می‌گوید در حال مقابله با حملات روس‌ها است.

پوتین دوشنبه گذشته (۲ اسفند) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد، کشورش استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید