مکرون در خصوص جنگ اوکراین هشدار داد

کدخبر: ۴۷۹۱۷۱
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور فرانسه هشدار داد که این جنگ طول خواهد کشید و بحران‌هایی به همراه خواهد آورد پیامدهایی طولانی‌مدت خواهند داشت، ما باید آماده باشیم.
مکرون در خصوص جنگ اوکراین هشدار داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  همشهری آنلاین، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد،  مکرون که روز شنبه از نمایشگاه سالانه کشاورزی فرانسه دیدار می‌کرد گفت: «امروز صبح یک چیز را می‌توانم به شما بگویم و آن این است که این جنگ طول خواهد کشید.»

 

مکرون افزود: «این بحران طول خواهد کشید، این جنگ طول خواهد کشید و همه بحران‌هایی به همراه خواهد آورد پیامدهایی طولانی‌مدت خواهند داشت. ما باید آماده باشیم.»

مکرون گفت: «جنگ به اروپا بازگشته است، این جنگ را رئیس‌جمهور پوتین به طور یک طرفه انتخاب کرد... و اروپا در کنار مقاومت مردم اوکراین می‌ایستد.»

کاخ الیزه اعلام کرد که مکرون روز شنبه دوباره خواستار جلسه اضطراری شورای دفاعی فرانسه شامل وزرای اصلی و مقامات امنیتی و نظامی برای بحث درباره وضعیت اوکراین شده است.

مکرون پیش از بروز جنگ چند بار با پوتین مذاکره کرد و به طور ناموفقی تلاش کرد اجلاس میان رهبران روسیه و آمریکا برگزار کند.

تحریم‌های تجاری اتحادیه اروپا بر ضد روسیه ممکن است بر صادرات فرانسه از جمله محصولات کشاورزی تاثیر بگذارد و باعث افزایش قیمت انرژی شود

جنگ در اوکراین در زمانی شعله‌ور شده است که انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه قرار است در ماه آوریل (فروردین) برگزار شود و انتظار می‌رود که مکرون برای دومین بار در آن نامزد شود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید