زلنسکی شجاع و سرسخت است

ترامپ: پوتین زرنگ است اما رهبران ما کودن هستند

کدخبر: ۴۷۹۲۳۹
ترامپ گفت: ما برای مردم سرافراز اوکراین دعا می کنیم. خداوند همه آنها را حفظ کند.»
ترامپ: پوتین زرنگ است اما رهبران ما کودن هستند

به گزارش اقتصادنیوز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا تاکید کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، اگر همچنان در سمت خود بود، به اوکراین حمله نمی‌کرد - بیانیه‌ای که افکار عمومی گسترده آن را تأیید کرد.

 

به گزارش خبرآنلاین به نقل از وب سایت دیلی سیگنال ترامپ شنبه شب در سخنرانی خود در کنفرانس کنش سیاسی محافظه‌کاران در اورلاندو گفت: همانطور که همه می‌دانند، اگر در انتخابات ما تقلب نمی‌شد و اگر من رئیس‌جمهور بودم، این فاجعه وحشتناک هرگز اتفاق نمی‌افتاد. "خیلی ساده: این اتفاق نمی افتاد."

روز جمعه، نظرسنجی هاروارد/هریس نشان داد که 62 درصد معتقدند روسیه به اوکراین حمله نمی‌کرد و 38 درصد گفتند که پوتین حتی اگر ترامپ هنوز رئیس جمهور بود، حمله می‌کرد.

دونالد ترامپ گفت: روسیه در زمان جرج بوش به گرجستان حمله کرد، در زمان باراک اوباما کریمه را اشغال کرد و در زمان جو بایدن به اوکراین حمله کرد

او افزود: من تنها رییس‌جمهور قرن ۲۱ آمریکا هستم که در دوره مسئولیتم روسیه به هیچ کشوری حمله نکرد

ترامپ گفت: ما برای مردم سرافراز اوکراین دعا می کنیم. خداوند همه آنها را حفظ کند.» ترامپ با تشویق شدید حاضران همچنین از ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین تمجید کرد و گفت: «او مرد شجاعی است، او سرسخت است».

در اوایل هفته، قبل از شروع تهاجم تمام عیار، ترامپ به دلیل اینکه پوتین را "نابغه" خوانده بود، مورد انتقاد قرار گرفت.

روزنامه نگاران از من پرسیدند که آیا فکر می کنم رئیس جمهور پوتین باهوش است یا خیر. گفتم: "البته، او باهوش است - که با استقبال مواجه شدم،" آه، این حرف خیلی وحشتناکی است."

او گفت که دولت بایدن و متحدان ناتو "متضاد باهوش" هستند.

ترامپ ادامه داد: «مشکل این نیست که پوتین باهوش است، که البته هست، بلکه این است که رهبران ما کودن هستند - آنها تا کنون به او اجازه داده‌اند که از این حماقت و حمله به بشریت خلاص شود». پوتین در حال نواختن بایدن مانند طبل است و تماشای آن چیز زیبایی نیست ولی  من خیلی راحت می‌توانستم جلوی این حماقت را بگیرم.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید