لیست کشورهایی که آسمانشان را به روی هواپیماهای روسی بستند

کدخبر: ۴۷۹۴۳۱
اقتصادنیوز: چندین کشور اروپایی و کانادا در واکنش به حمله روسیه به اوکراین مرزهای هوایی‌شان را به روی هواپیماهای روسی بستند.
لیست کشورهایی که آسمانشان را به روی هواپیماهای روسی بستند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری آنلاین، رویترز آلمان گزارش داد، فرانسه، انگلیس، اسپانیا، کشورهای نوردیک یا اسکاندیناوی شامل سوئد، فنلاند، دانمارک و ایسلند و جمهوری‌های بالتیک شامل لیتوانی، لاتویا و استونی روز یکشنبه بستن مرزهای هوایی‌شان به روی هواپیماهای روسی را اعلام کردند.

 

انگلیس، بلغارستان و لهستان و جمهوری چک نیز قبلا اقدام مشابهی را انجام داده بودند. 

انتظار می‌رود روسیه نیز دست به اقدام متقابل در برابر اقدام این کشورها بزند و تاکنون نیز بستن مرزهای هوایی‌اش به روی هواپیماهای کشورهای انگلیس، بلغارستان و لهستان، جمهوری چک و جمهوری‌های بالتیک اعلام کرده است.

شرکت‌های هواپیمایی غربی در نبود دسترسی به آسمان روسیه مجبورند پروازهایشان را به سوی جنوب بفرستند و در عین حال باید از مناطق پرتنش دیگر مانند خاورمیانه هم اجتناب کنند- به این ترتیب زمان و هزینه پروازها به میزان قابل‌توجهی افزایش خواهد یافت.

کانادا نیز روز یکشنبه اعلام کرد مرزهای هوایی‌اش را به روی هواپیماهای روسی می‌بندند. «ایر کانادا»، بزرگترین شرکت هواپیمایی کانادا هم اعلام کرد که هم پروازهایش به مقصد اوکراین یا روسیه را لغو کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید