ادعای رویترز درباره اقدامات گروه‌هایی هکری وابسته به ایران!

کدخبر: ۴۷۹۴۸۵
اقتصادنیوز: کیهان در خبرهای ویژه خود ادعاهای رویترز درباره گروه‌های هکری وابسته به ایران را منتشر کرد.
ادعای رویترز درباره اقدامات گروه‌هایی هکری وابسته به ایران!

به گزارش اقتصادنیوز در این مطلب آمده است:«سرویس‌های امنیتی آمریکا و انگلیس می‌گویند که گروه هکری موسوم به «مادی‌واتر» (آب گل‌آلود) مرتبط با ایران، پشت حملات گسترده سایبری از آسیا تا آفریقا، اروپا و آمریکای شمالی است».
وبسایت رادیو فردا در گزارشی به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: بررسی‌های اداره تحقیقات فدرال آمریکا، آژانس امنیت زیرساخت‌ها و امنیت سایبری آمریکا همراه با دیگر نهادهای امنیتی این کشور و بریتانیا نشان می‌دهد گروه هکری و جاسوسی «مادی‌واتر» مرتبط با ایران، پشت حملات گسترده به اهداف مخابراتی، دفاعی، دولت‌ها و بخش‌های نفت و گاز از آسیا تا آفریقا، اروپا و آمریکای شمالی است. نام این گروه هکری سال‌هاست که برای نهادها و شرکت‌های امنیتی سایبری آشناست و ژانویه امسال، فرماندهی سایبری ارتش آمریکا برای اولین بار «وزارت اطلاعات» و «سپاه پاسداران» را متهم کرد که از گروه «مادی‌واتر» برای هک کردن شبکه‌های کامپیوتری در نقاط مختلف جهان و ضربه‌زدن به «دشمنان و رقبا» استفاده می‌کند. این چندمین گروه هکری مرتبط با ایران است. کشورهای غربی بارها نگرانی خود را از فعالیت‌های مخرب سایبری ایران، روسیه، چین و کره شمالی اعلام کرده‌اند.
اخیرا شرکت امنیت سایبری «آی‌بی‌ام ایکس فورس» نیز سه گروه هکری عمده تهدیدکننده فضای مجازی طی سال ۲۰۲۱ را معرفی کرد که «مادی‌واتر» یکی از آنها بود و افزوده بود که روش‌های استفاده شده توسط این مهاجمان سایبری «پیشرفته و دفاع‌گریز» است و آنها از شیوه‌های مختلف برای پنهان نگهداشتن فعالیت‌های خود استفاده می‌کنند.
سرویس‌های امنیتی آمریکا و بریتانیا دقیقا اعلام نکرده‌اند هدف حملات گروه «مادی‌واتر» کدام کشورها و مشخصا چه پروژه‌ها و نهادهایی بوده، اما قبلا نام این گروه در حملات سایبری از ترکیه، اردن تا اسرائیل، آمریکا و اروپا مطرح بوده است.
فرماندهی سایبری ارتش آمریکا می‌گوید، گروه «مادی‌واتر» در سال‌های گذشته در تقلای گردآوری داده‌ها از شرکت‌های مخابراتی و سایر سازمان‌ها در سراسر خاورمیانه بوده است. سارا جونز، یک تحلیلگر ارشد داده‌ها در شرکت امنیت سایبری «مندینت»، در این زمینه گفته که ایران تیم‌های متعددی را برای جاسوسی، حمله و گردآوری اطلاعات از راه سایبری به‌کار گرفته است.
به گفته جونز، وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران از این تیم‌ها برای پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی ایران در راستای تقابل ایران با دشمنان و رقبایش در سراسر منطقه استفاده می‌کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید