توصیه اوکراین به پوتین؛ به جای استفاده از سلاح هسته‌ای مثل هیتلر خودکشی کن!

کدخبر: ۴۷۹۶۹۳
اقتصادنیوز: سرگئی کیسلیتسیا سفیر و نماینده اوکراین در سازمان ملل در نشت اضطراری مجمع عمومی سازمان ملل گفت که دستور ولادیمیر پوتین برای آماده باش نیروهای هسته ای یک دیوانگی است.
توصیه اوکراین به پوتین؛ به جای استفاده از سلاح هسته‌ای مثل هیتلر خودکشی کن!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا نماینده اوکراین در سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در نشست اضطراری و فوری این مجمع درباره بحران اوکراین افزود که دستور پوتین برای آماده باش نیروهای هسته ای یک دیوانگی است. او اگر می خواهد خود را بکشد نباید از سلاح اتمی استفاده کند بلکه مانند (هیتلر در ) سال ۱۹۴۵ باید در پناهگاه خودکشی کند.

نماینده دولت ولودیمیر زلنسکی اضافه کرد برای اولین بار از زمان ایجاد سازمان ملل تاکنون یک جنگ تمام عیار در مرکز اروپا در جریان است. همه می دانند که روسیه این حمله را که اکنون با کمک بلاروس انجام می شود، آغاز کرده است.

وی تصریح کرد برای این جنگ دلیل وجود نداشت و از سوی کسی انتخاب شد که اکنون در پناهگاه خود نشسته است. ما می دانیم بر سر کسی که در ماه مه سال ۱۹۴۵ در برلین در پناهگاه خود نشسته بود، چه آمد. یک قدرت بزرگ جغرافیایی و سیاسی که به دنبال که خواهان برتری است یک جنگ تمام عیار علیه اوکراین را آغاز کرده است. این تحولا کاملا شبیه آغاز جنگ جهانی دوم است.

سفیر اوکراین در سازمان ملل ادامه داد امروز نیروهای روسیه مناطق غیر مسکونی در خارکف را بمباران کردند. مردم بی گناه در این حملات کشته شده اند.

کیسلیتسیا تصریح کرد شورای امنیت به مساله اوکراین رسیدگی کرد اما تصمیم آن به دلایل مشخص به تصویب نرسید.

وی افزود کشوری که در سال ۲۰۱۴ کریمه را اشغال کرده است از سال ۱۹۹۱ صندلی دائم شورای امنیت را اشغال کرده است. روسیه از ظرفیت نظامی خود علیه اوکراین استفاده می کند و نیروهای ذخیره خود را در مرزهای اوکراین مستقر کرده است.

وی تصریح کرد حملات روسیه اکنون مناطق دفع زباله اتمی را هدف قرار داده است زیرساخت های غیر نظامی همچنان هدف قرار می گیرند شهرهایی چون شستر تقریبا کاملا تخریب شده اند.

سفیر اوکراین در سازمان ملل اظهار داشت: نیروهای روسیه نیروگاه چرنوبیل را تصرف کرده و فعالیت آن را مختل کرده اند و به دلیل عبور نیروهای روسیه از منطقه ممنوعه سطح امواج رادیواکتیو اکنون به شدت افزایش یافته است.

وی ادامه داد تا امروز ۳۵۲ اوکراینی از جمله ۱۶ کودک کشته شده و ۲ هزار ۴۰ نفر از جمله ۴۵ کودک مجروح شده اند. از سوی دیگر اوکراین نیروهای دفاعی خود را فعال کرده و ارتش روسیه در پنج روز اول این جنگ متحمل تلفات بیش از ۵ هزار نیرو شده و همچنین چندین تانک، خودرهای زرهی، جنگنده و بالگرد خود را از دست داده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید