نارضایتی زلنسکی از روند مذاکرات با روسیه

کدخبر: ۴۷۹۷۳۵
اقتصادنیوز: رئیس جمهور اوکراین گفت: مذاکرات با روسیه هنوز به نتیجه مطلوب برای اوکراین نرسیده است.
نارضایتی زلنسکی از روند مذاکرات با روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، «ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین بامداد سه‌شنبه با بیان اینکه زمان اعمال منطقه پرواز ممنوع در حریم هوایی این کشور رسیده، از متحدان غربی خود خواست این امر را اجرایی کنند.

زلنسکی ضمن اشاره به تحریم‌های غرب علیه روسیه، مدعی شد: «آنها اقتصاد روسیه را نابود کردند تا نشان دهند بشریت قادر به دفاع از خود است. روسیه طی پنج روز، ۵۶ حمله موشکی و ۱۱۳موشک کروز به سمت اوکراین شلیک کرد».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی با بیان اینکه بعد از بمباران «خارکیف» باید منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین ایجاد شود، گفت: «زمان آن فرا رسیده است که به ایجاد منطقه پرواز ممنوع برای هواپیماها، بالگردها و موشک‌های روسیه فکر کنیم».

رئیس‌جمهور اوکراین با درخواست برای اخراج روسیه از عضویت دائم شورای امنیت سازمان ملل، ادعا کرد: «کشوری که مرتکب جنایات جنگی شده است نباید عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل بماند».

بر اساس این گزارش، زلنسکی در ادامه  افزود: «مذاکرات امروز با روس‌ها درباره تاثیر بمباران شهرها و سرزمین های اوکراین انجام شد.  مذاکرات با روسیه هنوز به نتیجه مطلوب برای اوکراین نرسیده است».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید