انگلیس هم بلاروس را تحریم کرد

کدخبر: ۴۷۹۹۲۰
اقتصادنیوز: انگلیس در واکنش به حمایت بلاروس از حمله روسیه به اوکراین، این دولت را تحریم کرد.
انگلیس هم بلاروس را تحریم کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «لیز تراس»، وزیر امور خارجه انگلیس در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرد که لندن در واکنش به حمایت دولت بلاروس از حمله روسیه به اوکراین، مینیسک را تحریم می‌کند.

وزیرخارجه انگلیس در این ارتباط نوشت: «رژیم لوکاشنکو فعالانه به حمله غیرقانونی روسیه به اوکراین کمک می‌کند و از آن حمایت می‌کند و عواقب اقتصادی حمایتش از پوتین را احساس خواهد کرد.»

لیز تراس در ادامه گفته است: «ما اولین بخش تحریم‌ها را علیه افراد و سازمان‌های بلاروسی اجرا کردیم.»

تحریم بلاروس در حالی انجام شده که پیش تر «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس اعلام کرده بود که مینسک هیچ برنامه‌ای برای شرکت در عملیات ویژه روسیه در اوکراین ندارد و ارتش بلاروس هیچ گونه مشارکتی در خصومت‌ها نداشته و ندارد و می‌تواند آن را به هر کسی ثابت کند.

وی در این باره گفت: علاوه بر این، رهبری روسیه هرگز این موضوع (مشارکت در عملیات) را با ما مطرح نکرده است. ما در عملیات ویژه در اوکراین شرکت نداریم. چنین نیازی وجود ندارد. ما مرز دولتی از برست تا مزیر را با نیروهای خود پوشش می‌دهیم تا از نفوذ افراطی‌ها و سلاح به داخل کشور جلوگیری کنیم.

لوکاشنکو در ادامه افزود که مینسک هر کاری انجام می‌دهد تا به طرف‌های درگیر در اوکراین کمک کند تا زمینه‌ای مشترک پیدا کرده و درگیری را متوقف کنند.

رئیس جمهور بلاروس گفت: خوشحالم که در جریان گفتگوهای تلفنی با زلنسکی و پوتین، امکان سازماندهی این مذاکرات در قلمرو بلاروس به وجود آمد (که به آسانی حاصل نشد) و شخصاً امنیت را تضمین و هر چیز لازم را فراهم کردم. منتظر نتایج هستیم.

گفتنی است که برخی منابع خبری اعلام کردند که هیئت‌های اوکراین و روسیه برای دیدار مجدد در مرز بلاروس توافق کردند.

پیشتر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در سخنانی گفته بود که مذاکرات هیئت این کشور با هیئت روسی در بلاروس هنوز به نتیجه دلخواه اوکراین نرسیده است، اما سیگنال‌هایی از سوی روسیه دریافت شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید