هشدار بایدن به روسیه/ لاوروف: حاکمیت روسیه بر شبه جزیره کریمه غیر قابل مذاکره است

کدخبر: ۴۸۰۱۱۶
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص تحریم واردات نفت از روسیه در دستور کار واشنگتن اظهار داشت: «هیچ گزینه‌ای را از روی میز برنداشته‌ایم.»
هشدار بایدن به روسیه/ لاوروف: حاکمیت روسیه بر شبه جزیره کریمه غیر قابل مذاکره است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم،"کریستین لامبرشت"، وزیر دفاع آلمان که برای بازدید از ماموریت گسترش ناتو در جناح شرق به رومانی سفر کرده است تاکید کرد که ناتو مصم به دفاع از کشورهای متحد خود است و در این زمینه یک میلی متر هم تسلیم نمی شود. 

لامبرشت همچنین اقدام روسیه برای آماده باش تسلیحات هسته ای را نگران کننده دانسته و در عین حال خواستار حفظ خونسردی و جلوگیری از تشدید تنش ها شد.

نشست ویژه وزرای خارجه اروپا با حضور بلینکن و استولتنبرگ برگزار می‌شود

وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپا می خواهند بعدازظهر روز جمعه بار دیگر در بروکسل دیدار کنند. بر اساس اطلاعات  چندین دیپلمات اتحادیه اروپا  انتظار می رود ینز استولتنبرگ، دبیرکل ناتو و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در این نشست شرکت کنند.

سازمان ملل: تعداد پناهندگان اوکراینی به مرز یک میلیون نفر نزدیک شده است

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان (UNHCR) روز چهارشنبه اعلام کرد که بیش از 874 هزار نفر پس از حمله روسیه به اوکراین به خارج از کشور گریخته اند و تعداد آن ها به صورت تصاعدی در حال افزایش است.  در این بیانیه آمده است که ممکن است ظرف چند ساعت این تعداد پناهنده به مرز یک میلیون برسد.

سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، گفت که تنها از روز سه شنبه بیش از 200 هزار نفر از جنگ اوکراین فرار کرده اند. روز گذشته وی گفته بود که با این سرعت صعود به نظر می‌رسد که بزرگترین بحران پناهجویان قرن حاضر اروپا شکل گیرد.

بر اساس آخرین داده ها، بیش از نیمی از پناهندگان - تقریباً 454 هزار نفر - به لهستان گریختند. بیش از 116300 نفر به مجارستان، بیش از 79300 نفر به کشور مولداوی و 67هزار نفر به اسلواکی رسیدند. 69 هزار نفر هم به دیگر کشورهای اروپایی گریختند

لاوروف: حاکمیت روسیه بر شبه جزیره کریمه غیر قابل مذاکره است

وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگو با الجزیره گفت که حاکمیت کشورش بر شبه جزیره کریمه غیر قابل مذاکره است.

لاوروف افزود تعیین آینده مرزها با اوکراین باید به گونه‌ای باشد  که هیچ سلاحی از سمت اوکراین روسیه را تهدید نکند.

وی اظهار داشت: اوکراین از تکنولوژی و امکاناتی برخوردار است که به این کشور امکان ساخت سلاح هسته‌ای را می‌دهد.

آلمان بخشی از ذخایر ملی نفت را آزاد می‌کند

وزارت اقتصاد آلمان اعلام کرد که دولت در واکنش به جنگ اوکراین و برای آرام کردن بازار آشفته نفت که پیامد جنگ اوکراین ایجاد شده است بخشی از ذخایر ملی نفت را آزاد کرد. 

وزارت اقتصاد آلمان اعلام کرد: به این ترتیب ما سهمی در این کنسرت بین المللی ایفا می کنیم.

بایدن: تحریم نفت روسیه روی میز است

 جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به این سؤال که آیا تحریم واردات نفت از روسیه در دستور کار واشنگتن قرار دارد، اظهار داشت: «هیچ گزینه‌ای را از روی میز برنداشته‌ایم.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید