موافقت یک کشور اروپایی با پیوستن شهروندانش به نیروهای اوکراین!

کدخبر: ۴۸۰۳۴۰
اقتصادنیوز: مقامات جمهوری چک اعلام کردند، شهروندانی که می‌خواهند از این کشور خارج شده و به نیروهای نظامی اوکراین بپیوندند، مجازات نخواهند شد.
موافقت یک کشور اروپایی با پیوستن شهروندانش به نیروهای اوکراین!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا از "فرانس ۲۴"، پتر فیالا نخست وزیر جمهوری چک پس از دیدار با میلوش زمان رئیس جمهور این کشور به خبرنگاران گفت: ما از طریق عفو ریاست جمهوری مجازات نشدن متقاضیان را تضمین می‌کنیم.

بر اساس قوانین چک، شهروندان این کشور اجازه ندارند در ارتش خارجی خدمت کنند، در غیر این صورت با مجازات حداکثر پنج سال مواجه می‌شوند.

به گفته مقامات این کشور، دفتر ریاست جمهوری چک تاکنون ۳۰۰ تقاضای عفو دریافت کرده است و ۱۰۰ نفر دیگر درخواست پیوستن به نیروهای اوکراینی را به وزارت دفاع این کشور اعلام کرده‌اند. 

از سوی دیگر، جمهوری چک روز پنجشنبه اعلام کرد که کمک نظامی بیشتری به اوکراین ارسال خواهد کرد. 

وزارت دفاع جمهوری چک روز پنجشنبه اعلام کرد، این کشور یک بسته کمک نظامی دیگر به ارزش ۱۷ میلیون کرون (حدود ۷۳۱ هزار دلار) به اوکراین ارسال خواهد کرد که شامل سلاح‌های سبک و مهمات می‌شود. 

این وزارتخانه در حساب توییتر خود تصریح کرد، این بسته نظامی برای اوکراین شامل صدها مسلسل یا تفنگ و بیش از ۱۰۰ هزار گلوله مهمات است.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد. 

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند. 

همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه در حال افزایش است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید