امام جمعه شیراز: ما فرقی بین اوکراین و یمن نمی گذاریم

کدخبر: ۴۸۰۴۰۰
اقتصادنیوز: امام جمعه شیراز گفت: ما سیاست‌مان در رابطه با دنیا مستقل است، نسبت به مظلومین عالم هر کجا باشند حساس هستیم و فرقی هم بین اوکراین و یمن نمی‌گذاریم از حیث اینکه انسان هستند البته آنها هم کیش ما هم هستند و باید بیشتر برایشان دلسوزی کنیم.
امام جمعه شیراز: ما فرقی بین اوکراین و یمن نمی گذاریم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، امام جمعه شیراز گفت: حوادث اوکراین درس عبرتی است که برای سیاسیون بی‌بصیرت که همواره از غرب حمایت می‌کنند اما به سیاست‌های دوگانه و متناقض غرب بی‌توجه هستند.

 لطف‌الله دژکام ظهر امروز در آیین عبادی-سیاسی نماز جمعه اظهار داشت: سیاسیونی که بصیرت نداشتند، تقویت انرژی هسته‌ای و صنایع موشکی ایران را زیر سئوال بردند و می‌خواستند بر سر اینها معامله کنند، در حالی که اگر این قدرت‌ها نباشد باید نوکر ابرقدرتها باشید و اگر نبودید شما را تضعیف و تحقیر می‌کنند.

وی ادامه داد: در این زمینه امارات و عربستان قابل مثال هستند، چون به آمریکا چسبیده‌اند و خیال می‌کنند که آمریکا برای آنها کاری می‌کند اگر این کشورها بخواهند توسری بخورند معلوم نیست که آیا کسی به کمک آنها می‌آید یا نه ؟ همان طور که به کمک اوکراین نیامدند.

دژکام با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر سیاست‌های دوگانه غرب، افزود: اکنون جنگ اوکراین حدود 9 روز است که شروع شده، یکی از اساتید محترم علوم پزشکی دانشگاه شیراز گفت که دکترهای اروپایی برای مردم اوکراین گفته‌اند که همه جامعه پزشکی دنیا بسیج شوند، ایشان نوشته بود که مسلم است که دلمان می‌سوزد اگر کسی بخواهد به ناحق کشته شود چون ما انسان هستیم اما آیا در یمن هیچ بچه ای کشته نشد؟ این همان جهاد تبیین است که پزشکان عزیز بیایند این‌گونه علنی کنند.

امام جمعه شیراز گفت: هرجا یک انسان می‌خواهد کشته شود، با آن مخالفیم اما جبهه مقابل این گونه اند که اگر در اوکراین جنگ باشد همه بلند شده‌اند در مقابلش ولی جای دیگر باشد نه.

آیت‌الله دژکام اضافه کرد: حوادث اوکراین درس عبرتی است که ما بدانیم و دیگر  انسانهایی که بصیرت ندارند این حرفها را تکرار نکنند; ما سیاست مان در رابطه با دنیا مستقل است، نسبت به مظلومین عالم هرکجا باشند حساس هستیم و فرقی هم بین اوکراین و یمن نمی‌گذاریم از حیث اینکه انسان هستند البته آنها هم کیش ما هم هستند و باید بیشتر برایشان دلسوزی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: نکته دیگری که مقام معظم رهبری تذکر دادند و باید در این صحنه جنگی که رخ داده است مورد توجه باشد این است که رفتارهای ظالمانه آمریکا که خودش را کدخدای دنیا حساب می کند، باعث این جنگ شده است.

 دژکام افزود: آمریکا همین‌طور که جنگ یمن را به راه انداختند، جنگ‌های دیگر را نیز به راه می‌اندازد، مگر در سوریه چه کسی جنگ را به راه انداخت؟ در یمن چه کسی جنگ را به راه انداخت و امروز در اوکراین چه کسی این جنگ را ایجاد کرده است.

 امام جمعه شیراز تاکید کرد: ظلمی که آمریکا می کند آخرش بساط حکومت استکباری این کشور را به باد خواهد داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر تاثیر ورزش در نشاط‌بخشی به افراد، افزود: این احساس نشاط، انگیزه برای کار و فعالیت می‌شود و مقام معظم رهبری الگوی خوبی هستند که هر روز از گذشته تاکنون ورزش کردند و می‌کنند که ما باید از این روش پیروی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با تاکید بر تقسیم ساعات روز برای اهداف ضروری زندگی بیان کرد: ورزش و تفریح  باید مورد توجه قرار گیرد و به این امور اهمیت داده شود‌ تا بقیه امور زندگی مرتب و منظم شود.

وی با بیان اینکه باید ورزشکاری را در این راستا قرار داد که سبک زندگی ایرانی اسلامی ترویج پیدا کند، از ساره جوانمردی و محمدرضا گرایی، قهرمانان المپیکی استان فارس به دلیل رفتار برای ترویج سبک زندگی اسلامی قدردانی کرد.

 دژکام با اشاره به مناسبت‌های پیشِ رو گفت: چهاردهم اسفند هفته نیکوکاری آغاز می‌شود و در آستانه این رسم خوب که شما مردم شریف گذاشته اید این است که به یاد نیازمندان باشید، کمیته امداد هم در این زمینه میدان‌دار است و امیدوار هستیم که این مسئله را هیچ کس از یاد نبرد.
 
وی با اشاره به روز درختکاری و هفته منابع طبیعی اظهار داشت: تخریب منابع طبیعی به واسطه این که جمعیت زیاد شده است را نپذیریم و با یک اقدام ناصواب منابع طبیعی را نابود نکنیم.

دژکام ادامه داد: باید به مسئله منابع طبیعی هم دقت کنیم به خاطر این که در گذشته که جمعیت کم بود طبیعت فرصت جبران را داشت و وقتی تخریب ایجاد می‌شد، خود به خود جبران می‌شد ولی اکنون که جمعیت زیاد شده است اگر مراعات نکنیم، کشور لطمه های سنگینی از جهت تخریب منابع طبیعی می‌خورد.

نماینده ولی فقیه در فارس همچنین به روز تاسیس کانون‌های مساجد اشاره کرد و گفت: مدیریت ما در عرصه فرهنگی مساجد دچار آسیب هایی است که یکی از آنها تفرقه میان مدیریت ها است.

وی افزود: در مسجد ائمه جماعات می‌گویند ۱۵ رئیس وجود دارد، این‌گونه نمی‌شود که ۱۵ رئیس باشد بلکه یک نفر باید مسجد را اداره کند. کانون‌های فرهنگی البته جای مفیدی است مشروط بر اینکه این آسیب  برطرف شود یعنی مدیریت امور مساجد تثبیت شود و مساجد علاوه بر پیگیری امور فرهنگی، محلی برای رفع مشکلات مردم باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید