انتقاد تند سوریه از آمریکا و غرب درخصوص جنگ اوکراین

کدخبر: ۴۸۰۴۰۷
اقتصادنیوز: وزیر خارجه سوریه با انتقاد از سیاست‌های آمریکا و اروپا در جنگ اوکراین اظهار کرد: ایالات متحده و اروپا مسئول افزایش تلفات انسانی در جنگ اوکراین هستند و اگر این بحران طولانی شود، مسئولیت آن متوجه آمریکا و کشورهای غربی است.
انتقاد تند سوریه از آمریکا و غرب درخصوص جنگ اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه از سیاست‌های آمریکا و غرب در قبال جنگ اوکراین انتقاد کرد. وی گفت: آمریکا و غرب مسئول افزایش تلفات انسانی در جنگ اوکراین هستند.

المنار گزارش داد، وزیر خارجه سوریه پیشتر ضمن انتقاد از اقدامات تنش زای ایالات متحده آمریکا، گفت: آمریکایی‌ها تمام تلاش خود را برای طولانی کردن بحران اوکراین به کار بسته اند. اگر بحران اوکراین طولانی شود، مسئولیت آن متوجه آمریکا و کشورهای غربی است.

چندی پیش «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه به صورت تلفنی با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی خود گفتگو کرده بود. رئیس جمهور سوریه در این تماس تلفنی از عملیات نظامی روسیه در اوکراین حمایت کرد. او خطاب به پوتین گفت: از آنجایی که عملیات نظامی روسیه در اوکراین با هدف حمایت از غیرنظامیان در دونباس انجام می‌شود، دمشق از آن حمایت می‌کند.

اسد همچنین اقدامات تحریک آمیز آمریکا و کشورهای غربی علیه روسیه را محکوم کرد و گفت: این دست اقدامات آمریکا و کشورهای غربی تنها موجب بی ثباتی می‌شود. در ادامه، پوتین از مواضع اسد در قبال عملیات نظامی روسیه در اوکراین تشکر و قدردانی کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید