ادعاهای عجیب سوریه درباره تصمیمات غرب علیه روسیه

کدخبر: ۴۸۰۴۵۰
اقتصادنیوز: معاون وزیر خارجه سوریه در سخنانی ادعا کرد: روسیه به منظور حمایت از غیرنظامیان و جلوگیری از وقوع جنگ هسته ای در اوکراین مداخله نظامی کرد!
ادعاهای عجیب سوریه درباره تصمیمات غرب علیه روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «بشار الجعفری» معاون وزیر خارجه سوریه در سخنانی ادعا کرد: روسیه به منظور حمایت از غیرنظامیان و جلوگیری از وقوع جنگ هسته‌ای در اوکراین مداخله نظامی کرد. غرب قصد داشت تسلیحات هسته‌ای در اوکراین مستقر کند و این تسلیحات را علیه روسیه بکارگیرد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد، بر اساس این گزارش، معاون وزیر خارجه سوریه مدعی شد: غرب از نئو نازی‌ها در اوکراین حمایت به عمل می‌آورد؛ درست همانطور که از گروه‌های تروریستی تکفیری در سوریه حمایت کرد و اکنون نیز حمایت می‌کند.

وی ادعا کرد: این حق قانونی روسیه است که در دفاع از امنیت ملی خود در برابر اقدامات خصمانه غرب بایستد. آنچه دستگاه پروپاگاندای رسانه‌ای غرب علیه روسیه و رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین انجام می‌دهد تکرار همان کاری است که این دستگاه تبلیغاتی پیشتر علیه سوریه، مردم و دولت آن انجام داد.

این مقام سوری در ادامه ادعاهای خود تاکید کرد: درحالی که روسیه به غرب به‌عنوان یک شریک نگاه می‌کند، غرب تصور می‌کند که روسیه یک دشمن است. گفتنی است، پیشتر «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه به صورت تلفنی با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی خود گفتگو کرده بود. رئیس جمهور سوریه در این تماس تلفنی از عملیات نظامی روسیه در اوکراین حمایت کرد. او خطاب به پوتین گفت: از آنجایی که عملیات نظامی روسیه در اوکراین با هدف حمایت از غیرنظامیان در دونباس انجام می‌شود، دمشق از آن حمایت می‌کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید