نظام پادشاهی تغییر نمی کند

بن سلمان: برایم مهم نیست بایدن مرا بفهمد یا نه

کدخبر: ۴۸۰۵۷۳
محمد بن سلمان در جواب این سوال که آیا قدرت در عربستان به پادشاهی مشروطه تغییر می‌کند، گفت: خیر در عربستان تنها نظام پادشاهی محض حاکم است.
بن سلمان: برایم مهم نیست بایدن مرا بفهمد یا نه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در مصاحبه با مجله آتلانتیک که بخش‌هایی از آن روز پنج شنبه منتشر شد در جواب این سوال که آیا جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برخی مسائل مربوط به او را درست درک نکرده است، گفت که این مسئله برایش مهم نیست.

وی تاکید کرد: این مسئله به عهده بایدن است که به منافع آمریکا فکر کند. دو کشور نباید در امور داخلی یکدیگر مداخله کنند.

دولت بایدن پیشتر گزارش سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا "سیا" را منتشر کرد که در آن ولیعهد عربستان به دست داشتن در قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول متهم شده بود.

محمد بن سلمان به مجله آتلانتیک گفت که احساس می‌کند با متهم شدنش به قتل وحشیانه و مثله کردن جسد خاشقجی حقوقش نقض شده است.

وی گفت: "من احساس می‌کنم که قانون حقوق بشر درباره من اجرا نشده است. بند ۱۱ از بیانیه جهانی حقوق بشر مبتنی بر این مسئله است که متهم تا زمانی که اتهامش ثابت نشده، بی گناه است."

وی در جواب این سوال که آیا قدرت در عربستان به پادشاهی مشروطه تغییر می‌کند، گفت: خیر در عربستان تنها نظام پادشاهی محض حاکم است.

ولیعهد عربستان گفت: هدف ریاض حفظ روابط قدرتمند و تاریخی خود با آمریکا و تقویت آن است. سرمایه گذاری‌های عربستان در آمریکا به ۸۰۰ میلیارد دلار می‌رسد.

ولیعهد عربستان در اظهارات جداگانه ای که خبرگزاری رسمی این کشور"واس" آن را منتشر کرد، گفت که کشورش احتمالاً سرمایه گذاری‌هایش در آمریکا را کاهش بدهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید