روایت یک اصولگرا از اختلاف میان علی باقری و سعید جلیلی/ چرا پایداری ها از تیم مذاکره کننده انتقاد می کنند؟

کدخبر: ۴۸۱۶۳۲
مهاجری با اشاره به سفر گروسی مدیرکل آژانس به تهران بیان کرد: در بیانیه مشترک تهران و مدیرکل آژانس هیچ اشاره ای به لزوم رعایت مصوبه مجلس نشد، حال آنکه توافقاتی شد که در تعارض شدید با مصوبه مجلس است بنابراین اراده دولت آن است که مذاکرات به نتیجه برسد.
روایت یک اصولگرا از اختلاف میان علی باقری و سعید جلیلی/ چرا پایداری ها از تیم مذاکره کننده انتقاد می کنند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نامه نیوز، مذاکرات وین در نقطه حساسی قرار گرفته است، با این وجود اعضای جبهه پایداری دائم نسبت به تبعات توافق هشدار می دهند و آن را ناقض خطوط قرمز ایران می خوانند.

محمد مهاجری  درباره چرایی تلاش جبهه پایداری برای زیر سئوال بردن توافق وین گفت: جبهه پایداری جریانی کاسب به لحاظ سیاسی و اقتصادی است، هر جا احساس کند به کسب و کارش لطمه می خورد، شاخک هایش حساس می شود و شروع به برخورد با دیگران می کند تا دوباره بتواند به منافعش برسد.

وی افزود: امثال آقایان نبویان که امروز علیه تیم مذاکره کننده، دولت و رفقای قدیمی خودشان حرف می زنند، علتش آن است که احساس می کنند کره کره مغازه شان دارد پایین می آید. مغازه جبهه پایداری در فضای تندروی و دعواهای سیاسی رونق دارد. در واقع تفکر جبهه پایداری یک بنیادگرایی را راهبری می کند و از قِبَل آن نان می خورد بنابراین هرجا ببیند که این مغازه دارد تعطیل می شود، تحریک می شوند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی اظهار کرد: امروز اعضای جبهه پایداری به دولت، آقای علی باقری و تیم مذاکره کننده انتقاد می کنند چون می خواهند هویت به شدت متزلزل و لغزان خودشان را در فضای سیاسی کشور همچنان حفظ کنند.

وی افزود: آقای علی باقری از روزی که برای مذاکره به وین رفت، اختلافاتش با آقای جلیلی شروع شد چون در آنجا متوجه شد راه رسیدن به منافع ملی در مذاکره است بنابراین آقای علی باقری جزء اولین نفراتی بود که در دولت آقای رئیسی با مصوبه بهمن ماه ۱۳۹۹ مجلس در افتاد و صراحتا به آقای قالیباف گفت «اگر بخواهیم آن مصوبه را رعایت کنیم اصلا نمی شود وارد کار دیپلماتیک شد»، به همین دلیل نیز اصلا کاری به آن مصوبه مجلس نداشت.

این فعال مطبوعاتی با اشاره به سفر گروسی مدیرکل آژانس به تهران بیان کرد: در بیانیه مشترک تهران و مدیرکل آژانس هیچ اشاره ای به لزوم رعایت مصوبه مجلس نشد، حال آنکه توافقاتی شد که در تعارض شدید با مصوبه مجلس است بنابراین اراده دولت آن است که مذاکرات به نتیجه برسد.

وی افزود: دولت برای تحقق اهداف اقتصادی اش چاره ای جز به نتیجه رسیدن مذاکرات وین ندارد، به عنوان نمونه در لایحه بودجه ۱۴۰۱ پیش بینی کرده که روزانه ۲ میلیون بشکه نفت می فروشد. حتی معتقدم اعضای دولت سیزدهم خوب متوجه شدند که این مذاکرات باید سال گذشته توسط آقای عراقچی تمام می شد و ادامه پیدا کردن یکساله مذاکرات خسارت های زیادی به دولت زده است.

مهاجری تأکید کرد: دولت آقای رئیسی می خواهد بگوید «کارآمد است»، در واقع ژست کارآمدی می خواهد بگیرد؛ حالا کاری به این نداریم که چنین ژستی به دولت سیزدهم نمی آید ولی به هر حالا مسئولان این دولت می خواهند خود را کارآمد نشان دهند؛ کارآمدی یک دولت در موفقیت های اقتصادی اش بروز و ظهور می کند. موفقیت های اقتصادی هم در وضعیت تحریم شکل نمی گیرد.

وی افزود: اینکه می گویند «تحریم نعمت است» برای شعار خوب است اما در مقام عمل متوجه می شویم که قرار گرفتن در وضعیت تحریم، موقعیت بدی است بنابراین دولت سیزدهم نیز دوست ندارد پابند این تحریم ها شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید