اکسیژن ماشین جنگی روسیه باید قطع شود

کدخبر: ۴۸۱۸۰۷
اقتصادنیوز: ماتئوش موراویسکی، نخست‌وزیر لهستان که به اتریش سفر کرده است خواستار «قطع اکسیژن» ماشین جنگی روسیه از طریق وضع تحریم‌ها شد.
اکسیژن ماشین جنگی روسیه باید قطع شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایسنا، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا امروز چهارشنبه در نشست خبری مشترک با لیز تراس همتای انگلیسی خود گفت: حضور خلبانان آمریکایی در حریم هوایی اوکراین منجر به رویارویی با روسیه می‌شود که این نه به نفع ماست و نه به نفع اوکراین.

بلینکن گفت: «تحریم‌های اعمال شده علیه مسکو در پی حمله نظامی روسیه به اوکراین، دستاوردهای این کشور در ۳۰ سال گذشته را از بین برد و مساله تصمیم روسیه برای جلوگیری از خسارات، تصمیم ولادیمیر پوتین است».

وی در خصوص تشکیل دولت وفادار به مسکو در اوکراین گفت: اگر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بخواهد دولتی وفادار به او تشکیل دهد، مردم اوکراین نشان داده‌اند که آن را نمی‌پذیرند و در مورد تحمیل یک دولت دست نشانده باید گفت که این به رنج روسیه و گسترش هرج و مرج منجر خواهد شد.

لیز تراس وزیر خارجه انگلیس هم در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا، گفت: اوکراین با مقاومت خود روسیه را غافلگیر کرد و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه باید شکست بخورد.

در همین چارچوب، تراس از تصمیم ژاپن، آلمان و دیگر کشورها در خصوص ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین استقبال کرد.

وی با بیان اینکه «سلاح‌های ضدهوایی در اختیار اوکراین قرار خواهیم داد»، گفت: «ما تسلیحات دفاعی تهیه کرده‌ایم و با متحدان برای آوردن آن‌ها به اوکراین، به‌ویژه تسلیحات ضد زره اقدام کرده‌ایم».

همچنین به نقل از یورونیوز، یک مقام ارشد پنتاگون گفت ایالات متحده در راستای تعهد خود به دفاع از خاک کشورهای ناتو، دو سامانه دفاع موشکی جدید پاتریوت را در لهستان مستقر کرده است.

این مقام ارشد که نخواست نامش فاش شود، گفت این سامانه‌های پدافندی معمولاً در آلمان مستقر هستند با این حال به «درخواست» دولت لهستان تغییر مکان پیدا کرده‌اند. وی اضافه کرد: «این یک استقرار کاملاً دفاعی است که پیشگیرانه برای مقابله با هرگونه تهدید احتمالی علیه ما یا نیروهای متحد انجام می‌شود.»

پاتریوت سامانه‌ای موشکی است که می‌تواند با موشک‌های بالستیک، هواپیما یا موشک‌های کروز مقابله و آن‌ها را منهدم کند. از پاتریوت به طور گسترده در خاورمیانه استفاده می‌شود.

لهستان: اکسیژن ماشین جنگی روسیه باید قطع شود

ماتئوش موراویسکی، نخست‌وزیر لهستان که به اتریش سفر کرده است خواستار «قطع اکسیژن» ماشین جنگی روسیه از طریق وضع تحریم‌ها شد.

موراویسکی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با کارل نهمر صدراعظم اتریش گفت: «نباید به جنگ اکسیژن برسد و اکسیژن ماشین جنگی پوتین چیست؟ بالاتر از همه پول الیگارش‌ها، نفت و گاز... به همین دلیل است که تحریم‌ها باید واقعی باشند.»

اتریش عمده گاز مورد نیاز خود را از روسیه وارد می‌کند و گفته می‌شود بسیاری از سرمایه‌داران نزدیک به ولادیمیر پوتین ثروت خود را در بانک‌های این کشور نگهداری می‌کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید