یک منبع آگاه مدعی شد؛

خبر نگران کننده از مذاکرات وین /علت اصلی تاخیر در حصول توافق وین مشخص شد

کدخبر: ۴۸۲۰۲۱
اقتصادنیوز: یک منبع آگاه خاطرنشان کرد: هم در مواضع رسمی علنی و هم در مذاکره با طرفهای 4+1 به غربیها و امریکاییها اعلام شده است که بدون لغو این تحریمها توافق در کار نخواهد بود.
خبر نگران کننده از مذاکرات وین /علت اصلی تاخیر در حصول توافق وین مشخص شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، یک منبع آگاه برخی علتهای اصلی عدم پیشرفت مذاکرات در وین را اعلام کرد. کارشکنی آمریکا در لغو برخی تحریمهای اقتصادی علت اصلی است.

همچنین در اکوایران ببینید : کدام اصلاحات اقتصادی اولویت دارد؟

یک منبع مطلع به خبرنگار تسنیم گفت که اصلی ترین مسئله در مذاکرات وین مربوط به تحریم افراد و شرکت‌ها و نهادهایی است که در انتفاع اقتصادی ایران از هر گونه توافقی نقش موثری ایفاء می‌کنند. 

وی افزود: از ابتدای مذاکرات ایران خواستار حذف این افراد و نهادها و شرکت‌ها از لیست موسوم به قرمز بوده و طرف آمریکایی با استفاده از حربه‌های مختلف مرتباً این کار را یا به تعویق انداخته و یا دبه کرده و رفع آنها را به مسائل فرابرجامی گره زده است.

این منبع آگاه خاطرنشان کرد: هم در مواضع رسمی علنی و هم در مذاکره با طرفهای 4+1 به غربیها و امریکاییها اعلام شده است که بدون لغو این تحریمها توافق در کار نخواهد بود. 

وی همچنین با بیان اینکه ظاهراً آمریکا به جای تمرکز برای اتخاذ تصمیم سیاسی لازم در جهت توافق، فرصتش را مصروف عملیات روانی کرده، اظهار داشت: آمریکا میداند که بیش از هر کدام از طرفهای دیگر برجام به توافق نیاز دارد؛ لذا این کارشکنیها و عملیات روانی بیشتر به ضرر آنها خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید