هشدار صریح ناتو به ترکیه در اعمال تحریم علیه روسیه

کدخبر: ۴۸۲۱۰۰
اقتصادنیوز: دبیرکل ناتو درخصوص نقش کلیدی ترکیه در اعمال تحریم ها علیه روسیه به چاووش اوغلو هشدار داد و گفت: ما از همه متحدان خود انتظار داریم که تحریم ها را اعمال کنند.
هشدار صریح ناتو به ترکیه در اعمال تحریم علیه روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو اعلام کرد که ترکیه مطلع است که همانند دیگر اعضای پیمان آتلانتیک شمالی ناتو در اعمال تحریم ها علیه روسیه مشارکت داشته باشد.

تارنمای خبری اسپوتنیک با انتشار این خبر افزود: تحریم ها غرب و آمریکا اندک زمانی پس از عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین اعمال شد.

اسپوتنیک در ادامه گزارش داد: ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفته است که به ترکیه اطلاع داده شده که ناتو  از تمامی اعضا انتظار دارد تحریم هایی را علیه روسیه  در اوکراین اعمال کنند.

بنابراین گزارش، استولتنبرگ می افزاید: ما از همه متحدان خود انتظار داریم که تحریم ها را اعمال کنند. اینگونه روسیه ناگزیر به پرداخت هزینه این اقدام خود ، من همچنین به  چاووش اوغلو  وزیر امورخارجه ترکیه اطلاع دادم که  ترکیه در اینجا نقش کلیدی دارد.

اسپوتنیک درخبر خود اشاره ای به محل و زمان صحبت های دبیرکل ناتو دراین مورد نکرد.

به گزارش ایرنا، روسیه پنجم اسفندماه و بدنبال به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانتسک  و با انتقادی که ولادیمیر  پوتین رئیس جمهوری روسیه پیش از آن و در دوم اسفنده  از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو عنوان کرده بود، وارد جنگ با اوکراین شد،  کی یف خواستار پیوستن به اتحادیه اروپا و ناتو شده بود.

درپی وقوع این جنگ، رهبران کشورهای اروپای غربی که تاپیش از آن قویا از کی یف در قبال روسیه حمایت می کردند، در کنفرانس های خبری «فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو و در آخر «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس با بیان این مطلب که عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا و ناتو یکشبه میسر نیست و چشم اندازی برای چنین عضویتی در آینده نزدیکی وجود ندارد و جنگ اوکراین جنگ ناتو نیست و نگرانی هایی امنیتی مسکو از طریق مذاکره باید مد نظر قرار گرفته شوند، از مواضع ضد روسی خود عقب نشسته و بواقع کی یف را در برابر  مسکو رها کردند.

سی ان ان  صبح روز جمعه ۲۰ اسفند ماه از تنگ تر شدن حلقه محاصره در اطراف کی یف  پایتخت اوکراین خبر داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید