عملیات گسترده انصارالله یمن در عمق خاک عربستان

کدخبر: ۴۸۲۱۲۷
اقتصادنیوز: سخنگوی نیروهای مسلح یمن جزئیات حمله پهپادی نیروهای ارتش انصارالله یمن به عمق خاک عربستان سعودی در پاسخ به محاصره ظالمانه علیه ملت یمن و جلوگیری از ورود کشتی‌های حامل تولیدات نفتی به بنادر یمن را را اعلام کرد.
عملیات گسترده انصارالله یمن در عمق خاک عربستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن وابسته به جنبش انصارالله در سخنانی اعلام کرد که یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در پاسخ به تشدید تجاوز و محاصره ظالمانه علیه ملت یمن و همچنین جلوگیری از ورود کشتی‌های حامل تولیدات نفتی به بنادر یمن، با انجام عملیات پهپادی موسوم به "شکست محاصره۱" عمق خاک عربستان سعودی را هدف قرار داد.

خبرگزاری سبأ گزارش داد، وی درباره جزئیات این عملیات اظهار کرد: نیروهای مسلح یمن طی این عملیات با ۹ فروند پهپاد اهداف حساس در عمق عربستان را هدف قرار دادند.

یحیی سریع در این باره گفت: پالایشگاه نفت شرکت آرامکو در ریاض با سه پهپاد "صماد۳" هدف قرار گرفت.

وی همچنین گزارش داد: تأسیسات آرامکو در جیزان و أبها و همچنین مواضه حساس دیگر با شش فروند پهپاد "صماد۱" هدف قرار گرفتند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح یمن در چارچوب پاسخ قانونی به تجاوز و محاصره، با ملت صبور و جهادگر یمن عهد و پیمان می‌بندد که لحظه‌ای در پاسخ به تجاوزات و محاصره ظالمانه تردید نخواهد کرد.

یحیی سریع همچنین تاکید کرد: نیروهای مسلح یمن در حالت آماده باش کامل برای اجرای عملیات نظامی در پاسخ به ممانعت از ورود کشتی‌های حامل تولیدات نفتی به بنادر یمن است.

این مقام یمنی همچنین افزود: نیروهای مسلح قادر به انجام مسئولیت خود در قبال به مردم و کشور در این مرحله مهم هستند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که یک مقام وزارت انرژی عربستان سعودی بامداد امروز اعلام کرد که پالایشگاه نفت ریاض هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید