رئیس پیشین شورای امنیت ملی اسرائیل:

آمریکا در حال تسلیم در مقابل ایران است

کدخبر: ۴۸۲۱۹۴
اقتصادنیوز: کیهان در ستون خبرهای ویژه خود اظهارات رئیس پیشین شورای امنیت ملی اسرائیل را پوشش داده است.
 آمریکا در حال تسلیم در مقابل ایران است
به گزارش اقتصادنیوز این روزنامه نوشت: رئیس پیشین شورای امنیت ملی اسرائیل گفت: آمریکا در حال تسلیم شدن در مقابل ایران است.
مئیر بن شبات، رئیس پیشین شورای امنیت ملی اسرائیل در گفت‌وگو با «جروزالم‌پست» اظهار داشت: توافقی که اکنون بین آمریکا و ایران در حال شکل گرفتن است موقعیت آمریکا را در خاورمیانه تضعیف می‌کند. زیرا، حتی اگر متحدان آمریکا صریحاً آن را نگویند، اما، بوضوح می‌بینند که چنین توافقی تسلیم در مقابل ایران است که موجب تقویت جمهوری اسلامی و تشدید تهدیدهای آن در منطقه خواهد شد.
مشاور پیشین امنیت ملی اسرائیل، گفته است: توافق اتمی با ایران، مسابقه تسلیحات اتمی در منطقه را در پی خواهد داشت و هیچ‌یک از اینها به ثبات خاورمیانه کمک نخواهد کرد. 
مئیر بن شبات در ادامه گفته است: توافق اتمی با ایران در واقع مسیر دستیابی این کشور را به سلاح اتمی خواهد گشود و خود رژیم ایران با درس‌گیری از تجربۀ جنگ در اوکراین تلاش‌های خود را برای دستیابی به سلاح اتمی دوچندان خواهد کرد.
به گمان مئیر بن شبات، از پیامدهای جانبی توافق جدید اتمی با ایران دستیابی دوباره ایران به منابع هنگفت برای تقویت «محور شیعه» از جمله حزب‌الله در منطقه است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید