بودجه اختصاص یافته برای جهاد تبیین حذف می‌شود

کدخبر: ۴۸۲۳۱۵
عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ از حذف بودجه مصوب شده برای جهاد تبیین خبر داد.
بودجه اختصاص یافته برای جهاد تبیین حذف می‌شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی اصغر باقرزاده گفت:  ۱۰۰ میلیارد تومان معادل هزار میلیارد تومان بودجه جهاد تبیین بود.

به گفته این نماینده مجلس این موضوع مصوبه کمیسیون تلفیق نبود، بلکه پیشنهاد یکی از نمایندگان بود که در صحن مطرح و رای آورد. در جلسه فردا هیات رئیسه کمسیون تلفیق این بند را حذف و منابع آن را صرف اموراتی خواهیم کرد که نیاز کشور است.

مجلس در جریان بررسی بودجه سال ۱۴۰۱ این بودجه را برای جهاد تبیین در نظر گرفته بود. جهاد تبیین یکی از دستورکار‌های بسیار مهم برای مقابله با هرگونه انحراف و تحریف در گفتمان و ارزش‌های انقلاب اسلامی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بار‌ها و در مقاطع گوناگون بر این مهم تأکید کرده اند.

رهبر انقلاب هم در واکنش به این میزان بودجه برای جهاد تبیین اعلام کردند شنیدم در مجلس یک بودجه‌ی سنگینی برای جهاد تبیین در نظر گرفتند. بنده خیلی سازگار نیستم بااینجور سبک دربرخورد تجربه بنده میگوید که بودجه‌های بی‌نام و نشان غالبا هدرمی‌رود وبه نتیجه نمی‌رسد.

باقر زاده همچنین اعلام کرد که راه حل حذف این بند را در نظر خواهیم گرفت و اصلاحیه این موضوع را به همراه اصلاحیاتی که شورای نگهبان برای مجلس ارسال کند به شورا ارسال خواهیم کرد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی منابعی را در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور تولید و انتشار محتوا‌های رسانه‌ای در مقابله با جنگ نرم تخصیص دادند. بر اساس مصوبه مجلس ۱۰۰ میلیارد تومان از درآمد حاصل از این بند به منظور تولید و انتشار محتوا‌های رسانه‌ای در مقابله با جنگ نرم و جهاد تبیین به معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص می‌یابد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید