تا خواسته‌های پوتین تامین نشود، جنگ تمام نمی‌شود!

کدخبر: ۴۸۲۴۳۰
اقتصادنیوز: کارشناس روابط بین‌الملل گفت: اگر دو طرف یعنی روسیه از یک سو و اوکراین و در پشتوانه آن غرب از سوی دیگر، به خواسته‌های خود دست پیدا نکنند؛ این جنگ پایان‌پذیر نخواهد بود.
 تا خواسته‌های پوتین تامین نشود، جنگ تمام نمی‌شود!

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویداد24، دیاکو حسینی، کارشناس روابط بین‌الملل، گفت: پوتین مسیر ساده‌ای را در قبال اوکراین نخواهد داشت. اقدام پوتین نه تنها از دید بین‌الملل و قوانین آن مورد پذیرش نیست، بلکه به لحاظ سیاسی هم مسیر سختی را با غرب و آمریکا خواهد داشت.

وی افزود: روسیه در تلاش است اراده اوکراینی‌ها را برای مقاومت بشکند و الزاما تصمیم به تغییر رژیم ندارد. تا به امروز نشانه‌ای از این ندیدیم که روس‌ها برای اشغال کامل اوکراین مصمم باشند.

این کارشناس روابط بین‌الملل گفت: اگر دو طرف یعنی روسیه از یک سو و اوکراین و در پشتوانه آن غرب از سوی دیگر، به خواسته‌های خود دست پیدا نکنند؛ این جنگ پایان‌پذیر نخواهد بود.

دیاکو حسینی گفت: اوکراین ۴۰ میلیون جمعیت دارد که عمده آن‌ها غرب‌گرا هستند و تمایلی به روسیه ندارند و این کار روسیه را سخت‌تر می‌کند.

وی در پایان گفت: روسیه خواهان این است که رسمیت منطقه دونباس شناخته شود و مطمئن باشد که در اوکراین حکومت ضد روسی حضور نخواهد داشت و برای محقق شدن این خواسته نیازی به استقرار دائمی در اوکراین وجود ندارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید