سفر بوریس جانسون به عربستان برای خرید نفت

کدخبر: ۴۸۲۴۳۸
اقتصادنیوز: بوریس جانسون از سوی نمایندگان محافظه‌کار انگلیس تحت فشار است تا عربستان را وادار به ارائه نفت بیشتر کند.
سفر بوریس جانسون به عربستان برای خرید نفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس، قرار است هفته آینده برای رایزنی درباره نفت سفری به عربستان داشته باشد.

طبق اعلام خبرگزاری اسکای نیوز، گفته می‌شود این مذاکره با هدف کم‌کردن وابستگی انگلیس به انرژی روسیه است.

البته دفتر نخست‌وزیری انگلیس اعلام کرد که این سفر هنوز به تأیید نهایی نرسیده است.

اسکای نیوز همچنین اعلام کرد که با آن‌که دفتر نخست‌وزیری تأکید می‌کند که این سفر هنوز قطعی نیست، اما بوریس جانسون از سوی نمایندگان محافظه‌کار انگلیس تحت فشار است تا عربستان را وادار به ارائه نفت بیشتر کند.

این سفرِ احتمالی در حالی انجام می‌شود که قیمت سوخت در پمپ بنزین‌های انگلیس به اوج خود رسیده است و گفته می‌شود در حال حاضر قیمت هر لیتر بنزین بیش از ۱.۶ پوند و هر لیتر گازوئیل هم بیش از ۱.۷ پوند اعلام شده است.

همچنین خبرِ این سفر جانسون در حالی منتشر می‌شود که امروز منابع خبری اعلام کردند که عربستان سعودی ۸۱ نفر از جمله ۷ یمنی و یک سوری را در بزرگترین اعدام در یک روز با ادعای داشتن عقاید انحرافی و ارتباط با تروریسم اعدام کرد.

وزارت کشور عربستان در بیانیه‌ای جرم این افراد را علاوه بر داشتن عقاید انحرافی، مشارکت در قاچاق سلاح و ارتباط با انصارالله یمن و گروه‌های تروریستی نظیر داعش و القاعده عنوان کرده است.

همچنین پس از حمله روسیه به اوکراین تحریم‌های غرب علیه این کشور، دسترسی مسکو به تجارت بین‌المللی و بازار‌های مالی را قطع کرده است. تا این هفته‌، صادرات انرژی روسیه از تحریم‌ها مستثنا بود اما از هفته جاری غرب تصمیم به کاهش وابستگی خود به انرژی روسیه گرفت.

این مسئله بر کشورهای اروپایی تاثیر عمیقی گذاشت و در تازه‌ترین اقدام، رانندگان در شهر «کاتانیا» در ایتالیا، پس از افزایش سریع قیمت جهانی نفت خام به دلیل حمله روسیه به اوکراین، برای پر کردن باک خودرو‌های خود صف‌های طولانی تشکیل دادند.

همچنین گفته می‌شود هرچه نفت روسیه در بازار کمتر شود، قیمت‌ها بالاتر خواهد رفت و احتمال می‌شود قیمت نفت از رکورد قبلی خود در  سال ۲۰۰۸ یعنی ۱۴۷ دلار در هر بشکه فراتر رفته و به بشکه‌ای ۲۰۰ دلار نزدیک ‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید