بی اعتنایی سعودی ها به سازمان ملل با اعدام دو اسیر یمنی

کدخبر: ۴۸۲۶۴۰
اقتصادنیوز: اقدام روز گذشته ریاض در اعدام ۸۱ تن در عربستان سعودی به اتهام آن‌چه دستگاه قضایی این کشور آن را «تروریسم و افکار گمراه» خواند، موج گسترده‌ای از محکومیت‌ها را به همراه داشت
بی اعتنایی سعودی ها به سازمان ملل با اعدام دو اسیر یمنی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته ملی امور اسرای یمن در خصوص اقدام ریاض در اعدام دو اسیر یمنی از اسرای جبهه جیزان، گفت که از این اقدام رژیم سعودی غافلگیر شده است.

 

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری شبکه «المسیره» تصریح کرد: ما از اقدام رژیم سعودی در اعدام دو اسیر از اسرای جبهه جیزان غافلگیر شدیم. این جنایت رژیم سعودی در حق این دو اسیر، بسیار خطرناک و خلاف کلیه قوانین و عرف‌های بین‌المللی در خصوص اسرا است.

المرتضی توضیح داد: نام این دو اسیر که رژیم سعودی آن‌ها را اعدام کرد، در فهرست مذاکراتی که مدتی پیش به سازمان ملل ارائه شده بود، قرار داشت. این جنایت در واقع بی‌اعتنایی به سازمان ملل است که حامی و ناظر مذاکرات جاری با رژیم سعودی است. ما از دیروز با سازمان ملل متحد در تماس بوده‌ایم و از این سازمان خواسته‌ایم، پاسخ دهد و موضع خود را در قبال این جنایت شنیع اعلام کند.

اقدام روز گذشته ریاض در اعدام ۸۱ تن در عربستان سعودی به اتهام آن‌چه دستگاه قضایی این کشور آن را «تروریسم و افکار گمراه» خواند، موج گسترده‌ای از محکومیت‌ها را به همراه داشت و تجمع مخالفان در شبه‌جزیره عربی نیز با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که ۴۱ تن از اعدام‌شدگان جوانان تحرکات مسالمت‌آمیز در احساء و قطیف (دو منطقه شیعه‌نشین عربستان) هستند.

به گزارش رسانه‌های عربی،عربستان سعودی  روز گذشته ۸۱ تن را اعدام کرد که از این تعداد، ۴۱ نفر از شیعیان قطیف بودند. به اعلام  احزاب، مقامات سیاسی و رهبران دینی یمن از مجموع افرادی که اعدام شده‌اند، هفت نفر نیز یمنی بودند که در میان آن‌ها دو اسیر جنگی نیز به چشم می‌خورند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید