ابراز نگرانی مرجع تقلید معروف از وقوع برخی حوادث در قم

کدخبر: ۴۸۲۶۷۷
اقتصادنیوز: آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: در قم گاهی حوادثی رخ می دهد که انسان انتظار ندارد، که عمدتا از خارج رهبری می شوند، مساله مواد مخدر در قم زیاد است، نیروهایی هستند که اصرار بر نشر این مواد دارند ولی با وجود روحانیت و نیروهای انتظامی و عقیدتی سیاسی اینها ناکام می مانند.
ابراز نگرانی مرجع تقلید معروف از  وقوع برخی حوادث در قم

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ،وی شامگاه یکشنبه در دیدار نماینده ولی فقیه در نیروی انتظامی در قم، افزود: ما نمی توانیم همانند غربی ها و نیروی های انتظامی آنها باشیم و بگوییم تنها جنبه جمهوریت و نظم جامعه معیار است اما خبری از اسلامیت نیست.

وی با بیان اینکه اسلامیت امری است که با حرف حاصل نمی شود، تصریح کرد: اسلامی بودن احتیاج به تاسیسات و برنامه ها و اجتماعات و نویسندگان و افرادی دارد که دست به دست هم بدهند و جمهوریت و اسلامیت را با یکدیگر ترکیب کنند؛ تا حدود زیادی کار انجام شده و در حال انجام شدن است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: غربی ها اصرار دارند که جامعه ما را فاسد کنند و ما باید کاری کنیم که جامعه از نظر ایمانی جامعه صالحی داشته باشیم؛ غربی ها نیرو و سرمایه بسیاری در جهت فاسد کردن جوانان خرج می کنند، ما باید توجه کنیم زیرا اگر جوانان فاسد شدند جامعه فاسد می شود و این با همکاری همه نیروها حاصل می شود، این اصلاح بنیه ایمانی و اخلاقی جامعه تنها کار نیروی انتظامی نیست بلکه همه نیروها بایستی کمک کنند و نتیجه مطلوب را أخذ کنند.

وی ادامه داد: قم مرکز ثقل روحانیت شیعه است؛ قم متعلق به همه جهان شیعه است و اصرار است که قم را فاسد کنند، فعالیت های بر ضد اسلام در قم کم نیستند؛ ما باید مقابله کنیم و اگر تصمیم بگیریم و اراده کنیم موفق هستیم، زیرا اولا ابزار کار و نیروی نظر دهنده حقایق اسلامی در دست ما است و ثانیا نفراتی داریم که به مسائل مسلط هستند، احکام عقیدتی سیاسی را می دانند، تمام کار به دست اینها نیست ولی بخش مهمی به دست اینها است.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: در قم گاهی حوادثی رخ می دهد که انسان انتظار ندارد، که عمدتا از خارج رهبری می شوند، مساله مواد مخدر در قم زیاد است، نیروهایی هستند که اصرار بر نشر این مواد دارند ولی با وجود روحانیت و نیروهای انتظامی و عقیدتی سیاسی اینها ناکام می مانند.

وی ادامه داد: ما حساب خاصی برای قم قائل هستیم، سالانه ۲۰ میلیون زائر در قم حضور می یابند؛ بزرگترین حوزه علمیه شیعه در قم است و اکنون ۸۰ هزار نفر در قم مشغول به تحصیل هستند و این یک دریای بزرگی است که تمام نیروها می توانند از این حوزه های علمیه استفاده کنند؛ شما دست به سوی قم دراز کنید هر نیروی از عقیدتی، اخلاقی، تفسیری، فقهی و هر نیرویی که بخواهید در قم است و باید از این سرمایه بزرگ استفاده کرد.

این مرجع تقلید بیان کرد: گاهی اظهار تاسف می شود که حوزه قم چرا مقر شود!، یکی از وظایف ما این است که ما نیرو را پرورش دهیم و از آنها بهره برداری شود، پرورش دادن طلاب کار آسانی نیست، دوره درسی طلاب قم ۱۴ سال است، حتی طب با دوره طولانی خود کم تر از این ها است، از ادبیات عرب شروع می کنند و بعد از تمام کتاب های زبان عربی استفاده می کنند و اثر می دهند؛ ما به نوبه خود برای بالندگی حوزه کمک می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا ادیانی رییس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا امروز در سفر به قم با آیات نوری همدانی و مکارم شیرازی از مراجع تقلید و حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه، رجبی رییس موسسه آموزشی امام خمینی(ره) و سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) دیدار و گفت وگو کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید