چه کسی می‌تواند به جنگ اوکراین پایان دهد؟

کدخبر: ۴۸۲۷۸۵
رئیس جمهور اوکراین گفت:« اگر آسمان ما را نبندید، فقط مسئله زمان است که موشک‌های روسیه به خاک شما، در خاک ناتو و بر خانه‌های شهروندان کشورهای ناتو بیفتند.»
چه کسی می‌تواند به جنگ اوکراین پایان دهد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری آنلاین، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین بار دیگر خواستار اجرای منطقه پرواز ممنوع ناتو بر فراز اوکراین شد.

او بار دیگر با تکرار حرف‌های گذشته‌اش گفت: «اگر آسمان ما را نبندید، فقط مسئله زمان است که موشک‌های روسیه به خاک شما، در خاک ناتو و بر خانه‌های شهروندان کشورهای ناتو بیفتند.»

روسیه از دیروز حملاتی را به غرب اوکراین و نزدیکی مرزهای این کشور با لهستان که کشوری عضو ناتو است، گسترش داده است.

روس‌ها در مقابل حمایت تسلیحاتی غرب از اوکراین، حملات خود را شدیدتر از قبل کرده‌اند که در این میان، شهرها و غیرنظامیان بیشتری مورد هدف قرار گرفته‌اند. اوضاعی که طبیعتا با طولانی‌تر شدن درگیری‌ها به مراتب وخیم‌تر نیز خواهد شد.

بسیاری از کارشناسان بر این عقیده‌اند که تنها یک نفر می‌تواند به این وضعیت پایان دهد و آن کسی نیز جز شروع‌کننده این ماجرا.

شاید طولانی‌تر کردن جنگ خیلی هم به مسائل لجستیکی ارتش روسیه ارتباطی نداشته باشد و به کمک‌های غرب به اوکراین ربط پیدا کند.

نباید فراموش کنیم که در شرایط اقتصادی کنونی، ارسال تجهیزات و کمک‌های مالی از سوی غربی‌ها به‌طور حتم بار مالی سنگینی را بر دوش آنها خواهد گذاشت. طولانی‌تر شدن شرایط کنونی، اگر به نفع روسیه نباشد، قطعا به نفع آمریکا و غرب هم نیست و صد البته بیشتر خسارت‌ها متوجه مردم اوکراین بوده و آنها هستند که تاوان سنگینی را در این میان پرداخت خواهند کرد.

زلنسکی که دل به حمایت‌های همه‌جانبه از سوی ناتو و در راس آن آمریکا داشته، بارها از آنها خواسته است تا عملا وارد میدان شوند و او را در این فعل و انفعالات تنها نگذارند.اگرچه او بارها موضوع حمایت هوایی را مطرح کرده، اما هیچ یک از اعضای ناتو پاسخ مثبتی به این طرح نداده‌اند.

بنابراین، می‌توان به آسانی نتیجه گرفت که تنها شخص ولادیمیر پوتین است که می‌تواند به این غائله پایان دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید