یک سخن مهم با مقامات عراقی/ قرار نیست ایران هزینه بدهد/ حد خود را بفهمید

کدخبر: ۴۸۲۷۹۲
عراقی ها بهتر است به جای دست درازی به "حاکمیت" و "امنیت" ایران، در اندیشه پرداخت غرامت جنگی باشند که بر ایران تحمیل کردند و سازمان ملل هم رسماً آنها را متجاوز اعلام کرد.
یک سخن مهم با مقامات عراقی/ قرار نیست ایران هزینه بدهد/ حد خود را بفهمید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از عصرایران، دو شب سپاه پاسداران یک ایستگاه جاسوسی متعلق به سازمان موساد را در اربیل عراق موشک باران کرد.

در پی این رویداد، مقامات عراقی علیه آن موضع گیری نسبتاً واحدی داشتند:

- "برهم صالح" رئیس جمهور عراق حمله به اربیل را «جنایتی تروریستی» خواند و آن را محکوم کرد.

- "مصطفی الکاظمی" نخست وزیر عراق نوشت: حمله‌ای که شهر عزیز اربیل را هدف قرار داد و ساکنان آن را به وحشت انداخت، حمله‌ای به امنیت مردم ماست.

همچنین در اکوایران ببینید : عبور ایران از شرق و غرب

- "محمد الحلبوسی" رئیس پارلمان عراق ،حمله موشکی به اربیل را تعرض به حاکمیت عراق دانست.

- "مسرور بارزانی" نخست‌وزیر منطقه کردستان حمله را تروریستی خواند و آن را محکوم کرد.

صحنه حمله به ایستگاه موساد در اربیل (مقر هدایت عملیات ضد ایرانی از شمال عراق)
حمله موشکی به
این که کشوری مورد حمله موشکی قرار بگیرد و مقامات اش چنین واکنش هایی داشته باشند، طبیعی است و از این رو، حرجی بر دولتمردان عراق نیست.

اما حال که با این حمله موشکی، کاشف به عمل آمد که مسوولان بلند پایه عراق، نگران "حاکمیت" و "امنیت" کشورشان هستند و از این رو، هر گونه اقدام خارجی در کشورشان را بر نمی تابند، از ایشان می پرسیم که اگر واقعاً این گونه هستید که می نمایید، چگونه اجازه می دهید اسرائیلی ها به طور آشکار در کشور شما پایگاه جاسوسی (و در اصطلاح سازمان های اطلاعاتی "ایستگاه") تاسیس کنند و شبانه روز، علیه همسایه تان فعالیت کنند و حتی آن طور که "المیادین" نوشته است، چندی قبل از همین ایستگاه عملیات پهپادی علیه یک مرکز نظامی در کرمانشاه را هدایت کنند؟!

نمی شود که "حاکمیت" و "امنیت" ایران به واسطه همکاری شما با اسرائیلی ها به خطر بیفتد ولی "حاکمیت" و "امنیت" عراق، دست نخورده باقی بماند؟!

راستی کجا بود حاکمیت کذایی شما بر عراق، زمانی که آمریکایی ها در پایتخت شما، مهمان تان سردار قاسم سلیمانی و هموطن خودتان ابومهدی المهندس را ترور کردند و مانند موش آب کشیده، فقط نظاره گر بودید؟! انفجار و ترور و کشتار توسط آمریکایی ها در بغداد نقض حاکمیت شما نبود؟!

صحنه ترور شهید قاسم سلیمانی در بغداد
حمله موشکی به

از دو حالت خارج نیست: یا شما به عنوان مقامات عراقی همکاری اختیاری و آگاهانه با آمریکا و اسرائیل در اقدامات شان علیه ایران دارید که در این صورت، شریک آنها محسوب می شوید و به نوعی اعلام جنگ علیه ایران داده اید و باید تاوان پس دهید.

یا آنقدر بی عرضه هستید که آمریکا و اسرائیل، بی اذن و رخصت تان، خاک شما را به پایگاهی علیه ایران تبدیل کرده اند که در این صورت، انتظار نداشته باشید، هزینه بی عرضگی شما را ایران بدهد و در برابر تعرضات صورت گرفته از خاک شما، سکوت کند و ضربه ببیند و دم بر نیاورد.

شما حتماً حکومت پیشین عراق و قلدری به نام صدام حسین را خوب یادتان است که 8 سال تمام به پشتوانه تمام قدرت های منطقه ای و فرامنطقه ای، سعی کرد امنیت و حاکمیت ایران را نابود کند و نتوانست.

عراق امروز، قوی تر از عراق صدام نیست و شما هم قداره کش تر از صدام نیستید ولی ایران امروز، به مراتب قدرتمندتر از آن دوران است.

از این رو، جانشینان صدام، حد خود را بفهمند و بدانند که اگر قرار است دیگر موشکی از جانب ایران به سمت عراق شلیک نشود و حرمت همسایگی حفظ شود لازمه اش این است که خودشان بساط عملیات ضد ایرانی را از عراق برچینند و الا دفاع مشروع، حق ایران است و عراقی ها دستکم 8 سال، طعم این دفاع را چشیده اند.

عراقی ها هم بهتر است به جای دست درازی به "حاکمیت" و "امنیت" ایران، در اندیشه پرداخت غرامت جنگی باشند که بر ایران تحمیل کردند و سازمان ملل هم رسماً آنها را متجاوز اعلام کرد. البته مشکل از ماست که به جای پیگیری غرامت، تعامل و تساهل کردیم و بدهکاران زبان دراز کردند و طلبکار شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید