پیگیر لغو تحریم ها هستم

امیر عبداللهیان: هم جنگ را محکوم می کنیم هم تحریم ها را

کدخبر: ۴۸۳۰۷۱
وزیر امور خارجه گفت: ما به صراحت جنگ را محکوم می‌کنیم چه در اوکراین، افغانستان و یمن و هر نقطه‌ای دیگر از جهان. ما تحریم‌ها را هم محکوم می‌کنیم، اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه کشورها و ملت‌‌ها را روش نادرستی می‌دانیم و بر راه حل سیاسی در موضوع اوکراین تمرکز می‌کنیم.
امیر عبداللهیان: هم جنگ را محکوم می کنیم هم تحریم ها را

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که ظهر امروز (سه‌شنبه) ۲۴ اسفند ماه در رأس هیأتی به منظور دیدار و گفت‌وگو با سرگئی لاوروف همتای روس خود وارد مسکو شد، در بدو ورود در جمع خبرنگاران در تشریح اهداف این سفر اظهار داشت: سفر امروز من و همراهانم به مسکو با چند هدف صورت می‌‌گیرد هدف اول پیگیری توافقات سفر دی ماه آقای رئیسی به مسکو و توافقاتی است که بین روسای جمهور دو کشور صورت گرفت. 

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: موضوع دوم درباره تحولات اوکراین و وضعیت جدیدی است که در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی رخ داده است و طبعا نمی‌توانیم نسبت به این اتفاق بی تفاوت باشیم. ما به صراحت جنگ را محکوم می‌کنیم چه در اوکراین، افغانستان و یمن و هر نقطه‌ای دیگر از جهان. ما تحریم‌ها را هم محکوم می‌کنیم، اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه کشورها و ملت‌‌ها را روش نادرستی می‌دانیم و بر راه حل سیاسی در موضوع اوکراین تمرکز می‌کنیم.

وی موضوع سوم مورد توجه در این سفر را پیگیری مذاکرات وین برای لغو تحریم‌ها خواند و افزود: در اظهارنظرها و اخبار اینگونه منتشر می‌شود که اگر ما در وین با طرف آمریکایی و همچنین با سایر طرف‌های غربی به توافق و نتیجه نهایی برسیم، ممکن است از طرف روس با توجه به بعضی مطالبی که در رسانه‌ها مطرح شده، حمایت لازم را در وین نداشته باشیم.

وی به گفت‌وگوهای تلفنی اخیرش با لاوروف اشاره کرد و افزود: در گفت‌وگوهایی که هفته گذشته به صورت تلفنی با آقای لاوروف داشتم چنین برداشتی را نکردم و امیدوار هستم در گفت‌وگوهای امروز همچنان بتوانیم در مسیری که روسیه از رسیدن به یک توافق خوب، پایدار و قوی در کنار جمهوری اسلامی ایران در وین قرار بگیرد ان‌شاءالله به این نتیجه و جمع بندی روشن نائل بیاییم.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه دیروز (دوشنبه) ۲۳ اسفند ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران از سفر امیرعبداللهیان به مسکو خبر داده بود و افزود: آقای امیرعبداللهیان سه شنبه عازم مسکو است و در خصوص دو سه موضوع مشخص دوجانبه با محوریت تحولات در وین رایزنی‌هایی را با همتای خودش داشته باشد، یکی از موضوعات که در این سفر مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت، کمکی است که ایران می‌تواند برای تحولات در اوکراین صورت دهد و همه باید مسؤولانه کمک کنند که این جنگ به مناطق دیگر سرریز نکند. اوراسیا تحمل جنگ‌های گسترش یافته بیشتری را ندارد.

وزارت امور خارجه روسیه دیروز با اشاره به سفر امیرعبداللهیان به مسکو اعلام کرد که تحریم‌های غرب، رویکرد روسیه در تقویت همکاری با ایران را تضعیف نخواهد کرد.

وزارت امور خارجه روسیه پیشتر نیز با انتشار بیانیه‌ای درباره اتهام‌زنی‌ها به مسکو در خصوص مانع‌تراشی در مسیر مذاکرات وین برای لغو تحریم‌های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد که این مذاکرات احیای برجام بدون تعویق و طبق روال گذشته ادامه خواهد داشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید