دستگاه اطلاعات دولت نجات ملی یمن اعلام کرد؛

طرح عربستان در انفجار خودروهای بمبگذاری در صنعا ناکام ماند

کدخبر: ۴۸۳۱۹۶
اقتصادنیوز: دستگاه اطلاعاتی دولت نجات ملی یمن از ناکام گذاشتن طرح ریاض برای منفجر کردن خودروهای بمبگذاری شده در صنعا خبر داد.
طرح عربستان در انفجار خودروهای بمبگذاری در صنعا ناکام ماند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، دستگاه‌های امنیتی دولت نجات ملی یمن، جزئیات مربوط به خنثی‌سازی عملیات سرویس اطلاعات سعودی برای ایجاد بی ثباتی در چند استان یمن را منتشر کردند.

 المسیره گزارش داد، دستگاه امنیتی دولت نجات ملی یمن اعلام کرد: دشمن با تشکیل باند تروریستی و تجهیز خودروهای بمبگذاری شده و ارسال آن به استانهای آزاد یمن به دنبال هدف قرار دادن افراد بی گناه بود.

دستگاه‌های اطلاعاتی یمن با اعلام اینکه هدف سازمان اطلاعات عربستان سعودی ایجاد بی ثباتی در یمن بوده است، خبر دادند که طرف سعودی با جذب تعدادی افراد خیانتکار در استان مأرب و تشکیل یک گروهک، سه خودرو را بمب‌گذاری و آن‌ها را برای ارسال به چند استان یمن از جمله پایتخت این کشور آماده کرده بود.

سرویس‌های امنیتی یمن در این خصوص اعلام کردند: بنابر اطلاعات به‌دست‌آمده، تیم‌های تحقیقاتی و نظارتی را پخش و در نقاط مورد نظر مستقر کردیم و ضمن بالابردن سطح آماده‌باش، ایست‌های بازرسی ایجاد کردیم و بازرسی‌ها را تشدید کردیم.

در ادامه این بیانیه ضمن اشاره به اینکه مجوز دستگیری گروهک مذکور از طرف دادستانی کل یمن صادر شد، آمده است که گروه تروریستی یادشده را فردی به نام «ناجی علی سعید منیف» فرماندهی پلیس استان مأرب برعهده داشته است و «مانع محمد یحیی سلیمان» رئیس دائره جنگ روانی منطقه نظامی سوم و «عدنان احمد محمد الضیائی» افسر نیروهای امنیتی ویژه دولت مستعفی از جمله دیگر اعضای این گروهک بوده‌اند.

سازمان اطلاعات عربستان سعودی این نقشه را با کمک بازوهای خود آماده کرده و در تلاش بوده است تا از رانندگان وسایل نقلیه سنگین به عنوان پوششی برای انتقال خودروهای بمب‌گذاری‌شده و همچنین از یک زن و چند بازرگان برای قاچاق خودروهای یادشده استفاده کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید