پیام تهدیدآمیز جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء به اسرائیل

کدخبر: ۴۸۳۱۹۷
اقتصادنیوز: سخنگوی رسمی جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء با تأکید بر اینکه مقاومت عراق در هدف قرار دادن اسرائیلی‌ها لحظه‌ای تردید نمی‌کند، از حمله‌ای موازی به "دهوک" در همان شب نابودی مقر موساد خبر داد.
پیام تهدیدآمیز جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء به اسرائیل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نمایندگی نُجَباء در ایران، سخنگوی رسمی جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء در گفتگویی تلویزیونی با حمایت از ضربه موشکی ایران به مقرهای موساد در اقلیم کردستان، گفت: جمهوری اسلامی در کنار ملت‌های مسلمان، مقابل رژیم صهیونیستی ایستاده است. آن‌ها سخاوتمندانه در نبرد علیه داعش و اشغالگری، به عراق کمک کردند.

مهندس «نصر الشَمَّری» عملیات موشکی ایران را اقدامی افتخار برانگیز در راستای انتقام خون‌های عربی و بازگرداندن کرامت امت اسلامی ارزیابی کرد و خاطرنشان ساخت: بگذارید جهان به صراحت این را بشنود؛ ما هم اگر توان هدف قرار دادن اسرائیلی‌ها در عراق را داشته باشیم، لحظه‌ای تردید نمی‌کنیم و بر دست‌هایی که موساد مجرم را هدف قرار دهد، بوسه می‌‌زنیم.

وی با ابراز تردید در اراده نهادهای حاکمیتی عراق برای بررسی و پیگیری حضور صهیونیست‌ها و موساد در این کشور، اعلام کرد: اگر واقعا چنین اهتمامی داشته باشند، اطلاعات و اسناد کافی موجود است و ما به‌عنوان جنبش نُجَباء، مدارک خود را در اختیار کمیته‌ای مستقل خواهیم گذاشت؛ اما مگر ارگان‌های ذی‌ربط، حاضران در نشست سازشکارانه اربیل را تحت تعقیب و محاکمه قرار دادند؟!

معاون دبیرکل نُجَباء ضمن انتقاد از عضویت نمایندگان دولت اقلیم در کمیته تحقیق راجع‌به حضور و فعالیت اسرائیل در کردستان عراق، اظهار داشت: متهم اصلی چگونه می‌تواند در مسند قضاوت بنشیند؟! خاندان بارزانی از پنج دهه قبل ارتباطی تنگاتنگ با رژیم صهیونیستی دارند و خودشان به دشمن اجازه ورود و احداث پایگاه داده‌اند. این چه کمیته‌ای است؟!

الشَمَّری با اشاره به اطلاعیه رسمی رژیم اسرائیل که از اتباع خود خواسته است فعلا به کردستان عراق سفر نکنند، ادامه داد: این ثابت می‌کند که اسرائیلی‌ها‌ در اقلیم، حضور و تردد دارند. دولت اقلیم و خاندان بارزانی، خود را بخشی از عراق نمی‌دانند و استمرار قدرت خود را در تضعیف کشور و تفرقه‌جویی می‌بینند.

وی در بخش دیگری از این گفتگو با اظهار تأسف از اینکه هیچ کمیته حقیقت‌یابی در عراق از سال ۲۰۰۳ بدین‌سو به نتیجه نرسیده است، گفت: به‌طور مثال، جنایت فرودگاه بغداد که به شهادت فرماندهان پیروزی به‌دست آمریکا‌یی‌ها انجامید، به نتیجه نرسیده است؛ در حالی که رئیس‌جمهور آمریکا علنی به این ترور اعتراف کرد! همچنین حملات اسرائیل و اشغالگران آمریکایی به مقرهای مرزی نیروهای مسلح عراق؛ آیا تشکیل چنین کمیته‌هایی به نتیجه ختم شد و دولت، عاملان را معرفی کرد؟!

سخنگوی نُجَباء ضمن تأکید بر همراهی اکثریت مردم مسلمان کردستان عراق با مقاومت و مخالفت آنان با سازشکاری، افزود: تظاهراتی که در کردستان روی داد، آیا عرب‌های "العماره" و "ناصریه" بودند یا اهالی اقلیم بودند که به وضعیت موجود اعتراض داشتند؟ مهاجرانی که در مرزهای اروپا قربانی شدند، آیا همان کُردهای ناراضی از وضعیت اقلیم نبودند؟

مهندس الشَمَّری در ادامه، به موضوع تقابل جبهه مقاومت با دشمن صهیونیستی برگشت و تصریح کرد: نبرد با این رژیم، مخفیانه نیست. ما در محور مقاومت، شعار واضحی داریم که جهادمان تا زوال اسرائیل پایان نخواهد یافت. وقتی جنگ جریان دارد، نیازی نداریم که برای عملیات خودمان دلیل بیاوریم. بنابراین نمی‌توان ضربه اربیل را به انتقام فلان عملیات صهیونیست‌ها منحصر کرد.

وی از پایبندی مقاومت اسلامی عراق به فتوای شهید «سید محمدباقر صدر» (ره) مبنی بر آنکه "هرکس صلح با اسرائیل را بپذیرد، از اسلام خارج شده است" خبر داد و خاطرنشان ساخت: ائتلاف‌های سیاسی نباید ما را از اصول‌مان، که لزوم ادامه نبرد با رژیم صهیونیستی تا نابودی آن است، دور کند.

عضو ارشد مقاومت عراق سپس به انتقاد شدید از رویکرد منفعلانه و متناقض دولت مرکزی پرداخت و فاش کرد: دقیقا همان شبی که مقرهای موساد در اربیل هدف قرار گرفت، ترکیه نیز به استان "دهوک" حمله کرد و چند غیرنظامی قربانی شدند. اما بغداد حداقل برای ظاهرسازی هم بیانیه محکومیت صادر نکرد! انگار این دولت با تجاوزهای ترکیه و اشغال کشور مشکلی ندارد!

نصر الشَمَّری با تخطئه رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر، یادآور شد: عالی‌ترین مقام نظامی این کشور به شهادت رسید و رئیس‌جمهوری بیانیه محکومیت نداد و در هیچ مراسم بزرگداشتی شرکت نکرد؛ حالا توقع داشته باشیم که درباره بمباران دهوک موضع‌گیری کند؟! متأسفانه حتی دیگر گروه‌های سیاسی نیز عکس‌العمل واضحی درباره پیشروی ارتش اشغالگر ترکیه در خاک عراق نشان نداده‌اند. آیا از نخست‌وزیر موضع‌گیری در این خصوص دیده‌اید؟!

وی در پایان، راجع‌به توافق ادعایی میان بغداد و واشنگتن برای خروج ارتش ایالات‌متحده گفت: نیروهای نظامی آمریکا کماکان در پایگاه‌های "ویکتوریا" (فرودگاه بغداد)، "عین‌الاسد" (استان الانبار) و "الحریر" (اقلیم کردستان) حضور دارند، تردد می‌کنند و پشتیبانی لجستیکی می‌شوند.

سخنگوی جنبش نُجَباء ضمن تأکید بر ضربات مؤثر و مستمر مقاومت به کاروان‌های لجستیک ارتش آمریکا، اعلام کرد: البته سیاست آن‌ها "پنهان‌کاری رسانه‌ای" است و تلفات و خساراتشان را می‌پوشانند. دوره قبلی که اشغالگران آمریکایی در عراق بودند، هزاران عملیات انجام دادیم که حتی به یکی از آن‌ها اعتراف نکردند. از جمله، هدف قرار دادن یک مرکز فرماندهی عملیات آمریکا در "کربلا" که به‌طور کامل منهدم شد و تمامی اشغالگران حاضر در آنجا کشته شدند. آیا درباره‌اش چیزی شنیدید یا آمریکایی‌ها به آن اعتراف کردند؟!

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید