بایدن تایید کرد؛ کمک ۱۳.۶ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین!

کدخبر: ۴۸۳۲۳۹
اقتصادنیوز: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه لایحه ۱۳.۶میلیارد دلاری برای کمک نظامی و بشردوستانه به اوکراین را امضا کرد.
بایدن تایید کرد؛ کمک ۱۳.۶ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از الجزیره، بایدن گفت: تهاجم ولادیمیر پوتین به اوکراین، مردم آمریکا و دو حزب ما در کنگره را متحد ساخته است. 

نزدیک به نیمی از این کمک ۱۳.۶ میلیارد دلاری به ارائه تجهیزات نظامی به اوکراین و همچنین تامین هزینه‌های وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای اعزام نیرو و تجهیزات به کشورهای اروپای شرقی اختصاص یافته است. 
بخش دیگر این بودجه به کمک‌های بشردوستانه و اقتصادی به اوکراین، تقویت توانایی‌های دفاعی متحدان منطقه‌ای آمریکا و حفاظت از منابع انرژی و نیازهای امنیت سایبری آن‌ها تخصیص داده شد. 
به گزارش ایرنا، یک مقام ارشد دولت آمریکا روز شنبه به وقت محلی گفت که کمک‌های جدید واشنگتن به اوکراین که توسط جو بایدن، رئیس جمهوری اعلام شد شامل کمک‌های نظامی فوری از جمله سیستم‌های ضد زرهی، ضد هوایی و سلاح‌های سبک است. 
خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز گزارش داد جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد هفته آینده کمک فوری نظامی به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار به اوکراین را امضا کند. 
کنگره آمریکا در این هفته کمک اضافی به اوکراین به ارزش ۱۳.۶ میلیارد دلار را تصویب کرد که یک بودجه ۶.۵ میلیارد دلاری برای هزینه‌های ارسال نیرو و تسلیحات به اروپای شرقی و یک بودجه ۶.۸ میلیارد دلاری دیگر برای پناهندگان اوکراینی و کمک‌های اقتصادی به این کشور اختصاص می‌دهد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید