واکنش تازه چین به تحریم‌های روسیه

کدخبر: ۴۸۳۶۵۶
اقتصادنیوز: نماینده چین در سازمان ملل با انتقاد از افزایش تحریم‌های غرب علیه روسیه به بهانه اوکراین، گفت تشدید تحریم‌ها باعث تشدید بحران غذایی و انرژی می‌شود.
واکنش تازه چین به تحریم‌های روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «ژانگ جون» نماینده چین در شورای امنیت از سیاست‌های غرب در اعمال تحریم برای حل مشکلات و بحران‌های جهانی انتقاد کرد.

جون بامداد جمعه طی نشست شورای امنیت برای بررسی بحران اوکراین، گفت: «از هر طرح یا پیشنهاد هر طرفی که به کاهش و حل بحران انسانی در اوکراین کمک کند استقبال می‌کنیم».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با بیان اینکه شورای امنیت باید نقش مثبتی در کاهش وخامت اوضاع انسانی در اوکراین ایفا کند، توضیح داد: «ادامه مذاکرات به این معناست که فرصتی برای آتش‌بس و آینده‌ای صلح‌آمیز وجود دارد».

این دیپلمات چینی اضافه کرد: «واقعیت‌ها ثابت کرده است که استفاده از تحریم‌ها هیچ مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه مشکلات جدیدی ایجاد می‌کند. تشدید تحریم‌ها، بحران غذا و انرژی را تشدید می‌کند و به معیشت مردم در همه کشورها آسیب می‌رساند».

پیش از این نیز نماینده روسیه در سازمان ملل با بیان اینکه مسکو از رأی‌گیری شورای امنیت درباره قطعنامه پیشنهادی‌اش برای بحران اوکراین صرف نظر کرده است، گفت: رژیم کی‌یف مانع خروج غیرنظامیان می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید