بررسی پنجمین بسته تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه به کجا رسید؟

کدخبر: ۴۸۳۷۲۵
اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه اوکراین در زمینه بررسی پنجمین بسته تحریم‌های ۲۷ کشور اتحادیه اروپا علیه روسیه با نماینده عالی روابط خارجی و سیاست امنیتی اتحادیه اروپا به گفتگو نشست.
بررسی پنجمین بسته تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه به کجا رسید؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،‌ دیمیترو کولبا وزیر امور خارجه اوکراین از گفت‌وگو با جوسپ بورل نماینده عالی روابط خارجی و سیاست امنیتی اتحادیه اروپا در زمینه بررسی پنجمین بسته تحریم‌های ۲۷ کشور اتحادیه اروپا علیه روسیه خبر داد.

روزنامه ال پائیس اسپانیا گزارش داد، وزیر امور خارجه اوکراین در صفحه توییترش ضمن اعلام این خبر نوشت: تا زمانی که برای توقف بربریت روسیه لازم باشد، فشار افزایش خواهد یافت.

وی همچنین از تبادل نظر با بورل پیرامون حمایت و کمک به پناهندگان اوکراینی در خاک اتحادیه اروپا خبر داد.  

بروکسل سه روز پیش، چهارمین بسته تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه را اعمال کرد. این تحریم‌ها شامل ممنوعیت کلیه معاملات با برخی شرکت‌های دولتی روسیه نیز بود.

اتحادیه اروپا همچنین نهم مارس (۱۸ اسفند) با تحریم‌های جدیدی که بخش مالی بلاروس را هدف قرار می‌دهد، موافقت کرد.  

تعلیق فعالیت‌های شبکه‌های اسپوتنیک و راشا تودی و همچنین حذف هفت بانک روسی از سیستم سوئیفت نیز دوم مارس (۱۱ اسفند) تصویب شد.

در واکنش به حمله روسیه به اوکراین، نشست فوق‌العاده سران اروپا در بروکسل، ۲۵ فوریه (ششم اسفند) برگزار شد. در جریان این نشست، تحریم‌های بی‌سابقه‌ای علیه مسکو اعمال شد که به عقیده رهبران اروپایی، نقطه عطفی در روابط قاره کهن با مسکو در تاریخ روسیه قلمداد می‌شود.  

اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا جمعه گذشته در نشست سران اتحادیه اروپا در ورسای گفت: اروپا قرار است با تحریم‌های تجاری جدید علیه مسکو وارد عمل شود زیرا این کشور نشانه‌ای از پایان دادن به جنگ خود در اوکراین نشان نمی‌دهد.

فون درلاین گفت: ما بسته چهارم اقدامات را برای منزوی کردن بیشتر روسیه و تخلیه منابعی که برای تامین مالی این جنگ وحشیانه استفاده می‌کند، انجام خواهیم داد.

وی اعلام کرد: ما صادرات هر گونه کالای لوکس اتحادیه اروپا از کشورهایمان به روسیه را ممنوع خواهیم کرد تا ضربه مستقیمی به نخبگان روسیه وارد شود.

اتحادیه اروپا همچنین واردات کالاهای اساسی در بخش آهن و فولاد از روسیه را ممنوع کرده است، این اتحادیه اروپا انتظار دارد این اقدام  موجب کاهش میلیاردها درآمد صادراتی روسیه شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید